زمان تعویض مسواک کی است؟

آیا می دانید هر چند ماه یکبار لازم است نسبت به تعویض مسواک اقدام کرد؟

گفته می شود لازم است افراد هر ۳ ماه یکبار و یا وقتی که متوجه شدند برس های مسواک شروع به خم شدن و فرسودگی کرده‌اند نسبت به تعویض مسواک شان اقدام کنند و مسواک جدیدی را خریداری کنند.

در ادامه نکاتی درباره مسواک ها بیان می شود, امیدواریم این موارد برای شما مفید باشند.

همیشه مسواک تان را بعد از بهبودی از بیماری هایی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا تعویض کنید.

حداقل روزانه ۲ بار و ترجیحاً صبح ها و قبل از خواب دندان هایتان را مسواک بزنید.

توصیه می شود برای اطلاع از بهترین نوع مسواک و خمیردندان برای دندان هایتان از دندانپزشک سوال کنید. همچنین می توانید مقاله مسواک مناسب برای دندان چه مسواکی است؟ را مطالعه کنید.

همچنین اگر می خواهید از مسواک برقی استفاده کنید, نحوه صحیح استفاده از مسواک‌های برقی را از دندانپزشک خود بپرسید.

افرادی هستند که از نحوه صحیح مسواک زدن دندانها آگاه هستند و همواره دندان هایشان را به روش صحیحی مسواک می‌زنند. اشتباهات در نحوه مسواک زدن دندانها قابل اصلاح بوده و بهتر است هر چه زودتر جلوی این اشتباهات را بگیرید و از دندان‌هایتان به روش صحیح محافظت و مراقبت خواهید کرد.

بعد از پایان مسواک زدن دندان باید مسواک را به خوبی با آب شستشو داد. مسواک را چند ثانیه زیر آب جاری بگیرید تا تمامی باکتری‌ها از روی مسواک تان جدا شوند (البته حواستان باشد در مصرف آب اصراف نکنید).

توجه داشته باشید که اگر مسواک تان را به روش مناسبی نشویید, در نوبت بعدی که می خواهید از مسواک استفاده کنید باکتری‌های قدیمی را به دهان تان وارد می‌کنید, پس مسواک خود را به خوبی شستشو دهید. همچنین آب کشی مسواک به روش صحیح باعث خروج باقیمانده خمیردندان هم می‌شود.

در آخر مسواک تان را در محلی مناسب قرار بدهید تا مسواک کاملاً به خوبی خشک بشود، در غیر این صورت باکتری‌ها بر روی مسواک رشد خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید