مسواک مناسب دندان چه مسواکی است؟

امروزه شما وارد هر داروخانه یا حتی فروشگاه بزرگی می شوید با انواع مسواک ها با انواع برندها رو به رو می شوید، در چنین شرایطی اینکه تصمیم بگیرید کدام مسواک مناسب دندان هایتان است کمی سخت می شود، ما در این بخش از دندانپزشکی مدرن ولنجک درباره این موضوع و اینکه مسواک مناسب دندان چه مسواکی است توضیحات لازم را ارائه می دهیم و امیدواریم این توضیحات برای شما مفید باشند.

ابتدا توجه داشته باشید اینکه یک مسواکی تولید شده و برند خارج از کشور باشد حتماً به این معنا نیست که آن مسواک، مسواک بهتری است چراکه ما مسواک های ایرانی و تولید داخل با کیفیت بالا و مناسبی نیز داریم.

قبل از خرید مسواک لازم است به مواردی دقت کنید, با توجه به این نکات می توانید یک مسواک مناسب انتخاب کنید. لطفا توجه داشته باشید مسواکی را انتخاب کنید که چندان بزرگ نبوده و حتی کمی کوچک باشد تا به راحتی بتوانید به وسیله آن تمام نواحی دندان به خصوص قسمت های پشت دندان را به خوبی تمیز کنید.

مورد دیگری که می‌تواند برای بسیاری از افراد سوال باشد این است که از چه جنس مسواکی برای دندانها استفاده کنند بهتر است؟ مسواک با الیاف زبر یا مسواک با الیاف نرم؟

استفاده از مسواک هایی با الیاف زبر برای دندانها و لثه مناسب نمی باشد، اما استفاده ازمسواک هایی با الیاف نرم و متوسط معمولاً برای تمامی افراد با سنین مختلف مناسب می باشد، ممکن است برخی از افراد با این فکر که می خواهند جرم های روی دندان هایشان پاک شود از مسواک زبر استفاده کنند، در حالی که اصلاً اینگونه نمیباشد برای پاک کردن جرم های سخت روی دندان ها لازم است دندان ها جرم گیری بشوند.

بهتر است به موقع دندانها را مسواک بزنید تا جرم های نرمی که روی دندان ها تشکیل شده اند را قبل از سخت شدن پاک کنید، تمیز کردن این جرم ها با مسواک های الیاف نرم به آسانی امکان پذیر بوده و نیاز به استفاده از مسواک زبر نمی باشد.

همچنین بسیاری از افراد فکر می کنند برای داشتن دندان های تمیز حتماً باید از مسواک برقی استفاده کنند، در حالی که اینگونه نیست و اگر شما از مسواک های معمولی با روش صحیح استفاده کنید و به درستی دندان هایتان را مسواک بزنید, دندان ها به خوبی تمیز می شوند.

استفاده از نخ دندان را در کنار مسواک زدن دندان‌ها فراموش نکنید. روش صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دندانها را یاد بگیرید و به فرزندانتان آموزش دهید, زیر با درست مسواک زدن و استفاده از نخ دندان می توانید همواره دندان های سالمی داشته باشید و از سلامت دهان و سلامت بدن بهتری برخوردار شوید.

به چند نکته توجه داشته باشید

۱- به هیچ عنوان مسواک را در توالت نگهداری نکنید، نگهداری مسواک درتوالت مسواک را آلوده می کند و این برای سلامتی دهان و دندان ها خوب نیست. بهتر است مسواک را در جایی دیگر، مثلا در کابینت نگهداری کنید.

۲- گفته می شود میانگین عمر مسواک تقریبا ۳ ماه است. همچنین بعد از استفاده زیاد از مسواک موی مسواک شکسته می شود و نمی تواند دندان های شما را به خوبی تمیز کند.

۳- محکم و با شدت زیاد مسواک نزنید، این کار می تواند باعث آسیب مینای دندان و ساییده شدن آن شود. بهترین حالت مسواک زدن ملایم دندان ها روزانه ۲ الی ۳ بار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید