کامپوزیت دندان چیست و چه کاربردی در دندانپزشکی دارد؟

کامپوزیت دندان، ترمیم دندان ها با کامپوزیت دندان، ترمیم همرنگ دندان با کامپوزیت و … از مواردی است که شاید بسیار شنیده باشید. شاید برای برخی از افراد سوال باشد که  منظور از کامپوزیت دندان چیست؟ در این بخش از دندانپزشکی ولنجک درباره کامپوزیت دندان صحبت خواهیم کرد.

در واقع کامپوزیت دندان یک ماده دندانپزشکی می باشد که برای ترمیم و پرکردن دندان های آسیب دیده و همچنین درمانی های زیبایی دندانپزشکی و رفع ایرادات دندانی توسط دندانپزشکان بسیاری در مراکز دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. در درمان های زیبایی دندانپزشکی لایه ای از کامپوزیت دندان با هنر دندانپزشک زیبایی روی دندان قرار می گیرد و باعث زیبایی دندان و رفع ایرادات دندانی می شود. امروزه برای رفع بسیاری از مشکلات دندانی و حتی رفع نامرتبی های جزئی دندانی از کامپوزیت دندان در دندانپزشکی استفاده می شود.

در گذشته مطالبی درباره کامپوزیت های دندانی در سایت دندانپزشکی ولنجک منتشر شده اند که برای مثال می توانید به مطالب مزیت و معایب ترمیم دندان با کامپوزیت و کامپوزیت دندان چگونه انجام می شود؟ مراجعه کرده  و مطالعه فرمایید.

همانطور که گفته شد، کامپوزیت دندان با هنر و تجربه دندانپزشک طوری روی دندان قرار می گیرد که موجب اصلاح شکل دندان و حتی تغییر رنگ دندان می شود.

تغییر رنگ دندان؟ بله. گفته می شود جنس و رنگ کامپوزیت های دندانی باهم تفاوت دارند، با راهنمایی و مشورت دندانپزشک می توانید بهترین نوع و رنگ کامپوزیت با توجه به دندان هایتان را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید