مزیت و معایب ترمیم دندان با کامپوزیت

در این بخش از دندانپزشکی ولنجک درباره مزایا و معایب ترمیم و پرکردن دندان ها با کامپوزیت همرنگ دندان توضیحاتی رارائه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کامپوزیت های دندانی به این صفحه مراجعه کنید.

چهار مزیت های پر کردن دندان ها با کامپوزیت

۱- برای پر کردن و ترمیم دندانها با مواد کامپوزیتی معمولاً دندانها کمتر تراشیده می شوند.

۲- کامپوزیت های دندانی همرنگ دندان ها هستند و رنگ کامپوزیت ها را می‌توانید دقیقا مثل سایر دندان هایتان انتخاب کنید. بنابراین کامپوزیت ها از نظر زیبایی مناسب می باشند.

۳- کامپوزیت های دندانی در دندانپزشکی  چند کاره محسوب می شوند. چرا که کامپوزیت عا  علاوه بر این که پوسیدگی دندان را پر می کنند، می توانند برای بزرگتر کردن ابعاد دندان ها یا رفع فاصله بین دندان ها و یا ترمیم ترک خوردگی یا لب پر شدگی دندان ها نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

۴- خاصیت چسبندگی کامپوزیت ها به ندان ها قوی است. کامپوزیت های دندانی پیوندی میکروسکوپی و مکانیکی با ساختار دندان که قرار است ترمیم شود برقرار می کنند، در نتیجه از دندان جدا نمی شوند.

سه معایب پر کردن دندان با کامپوزیت

۱- هزینه ترمیم های کامپوزیتی بیشتر از ترمیم های آمالگام می باشد.

۲- دوام کامپوزیت های دندانی کم بوده و زود استهلاک پیدا می‌کنند. عمر متوسط کامپوزیت ها را پنج سال می گویند، البته اگر بخوبی از آنها مراقبت شود عمر بیشتری خواهند داشت. به علت همین دوام کمتر از کامپوزیت ها برای پر کردن حفره ها پوسیدگی های وسیع دندانی معمولا  استفاده نمی‌شود.

۳- برای اینکه دندانی با کامپوزیت ها ترمیم و پر شود، لازم است بیمار  مدت زمان طولانی تری روی صندلی دندانپزشکی برای ترمیم دندانش صبر کند. گفته می شود ترمی دندان با مواد کامپوزیتی تقریبا ۲۰ دقیقه بیشتر از ترمیم دندان با مواد آمالگامی نیاز به زمان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید