پیشگیری از پوسیدگی دندان و بیماری لثه

عفونت و پوسیدگی دندان، التهاب و بیماری لثه از مشکلات دندانی می باشد که برخی از افراد با آن رو به رو می شوند، با رعایت نکاتی می توان از این موراد پیشگیری کرده یا کمتر دچار این مشکلات شد.

به توصیه های زیر توجه داشته باشید:

  • مسواک زدن دندان ها حداقل روزانه دوبار در زمان های توصیه شده توسط پزشکان انجام شود. پلاک های دندانی از عوامل اصلی پوسیدگی دندان ها هستند که روی دندان ها تشکیل می شوند، با مسواک زدن دندان ها ذرات غذایی و پلاک ها را از روی دندان ها پاک کنید. با استفاده از یک خمیر دندان و مسواک مناسب روزانه برنامه منظم برای تمیز کردن دهان و دندان ها داشته باشید.
  • شرکت در معاینات منظم دندان دندانپزشکی، در این معاینات وضعیت دندان ها بررسی می شود و اگر مشکلی وجود داشت در ابتدای کار درمان صورت می گیرد، به عنوان مثال جرم هایی روی دندان ها تشکیل می شوند که می توانند مشکلاتی را برای دندان ها و لثه ها ایجاد کنند، دندانپزشک با مشاهده این جرم ها روی دندان ها می تواند جرم گیری دندان ها را پیشنهاد دهند.
  • اجتناب از نوشیدنی ها و خوراکی های پرقند مانند نوشابه ها و انتخاب سبک زندگی و رژیم غذایی سالم و مفید برای دندان ها و سلامت بدن

شما چه مشکل یا سوالی دارید؟ اگر پرسشی یا مشکلی در دندان ها و لثه هایتان دارید می توانید در نظرات این بخش مطرح کنید. دندانپزشکان دندانپزشکی ولنجک آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید