روکش دندان در چند جلسه و چگونه انجام می شود؟

تاکنون مطالب مختلفی درباره روکش دندان در سایت دندانپزشکی ولنجک منتشر شده است، در این بخش درباره نحوه روکش کردن دندان ها و اینکه روکش شدن دندان به چه میزان زمان یا چند جلسه نیاز دارد صحبت خواهیم کرد. در کنار مطالعه این مطلب می توانید مطالب روکش دندان چه موقع لازم است؟ و رنگ روکش دندان را چه کسی و چگونه انتخاب می کند؟ را که در گذشته در سایت منتشر شده است را نیز مطالعه کنید.

قبل از قرار دادن روکش دندانی رو دندان، لازم است چندین مرحله آماده‌سازی روی دندان مربوطه انجام بشود و روش کار بدین ترتیب می باشد:

۱- ابتدا قسمتی از دندان به دقت توسط دندانپزشک تراشیده می‌شود تا دندان بیمار کاملا آماده قرارگیری روکش روی آن باشد.

۲- اگر که پرکردگی از قبل روی دندان موجود باشد یا عفونتی در دندان بیمار تشخیص داده بشود، ابتدا لازم است تمام بخش پوسیده و خراب دندان یا پرکردگی قدیمی برداشته بشود و بعد حفره دندان کاملا تمیز می شود تا هرگونه آلودگی و میکروبی از دندان خارج بشود و در آخر حفره دندانی با مواد کامپوزیتی پر می‌شود.

۳- بعد از این مراحل دندانپزشک به دندان بیمار شکل مناسب می دهد و ممکن است در صورت نیاز قسمت هایی از دندان نیز تراش داده یشود تا دندان کامل و بخوبی آماده روکش گذاشتن باشد.

۴- سپس دندانپزشک قالب دقیقی را از دندان تهیه می کند، دقت بالا برای تهیه روکش مناسب در این مرحله الزامی می باشد. گفته می شود حتی کوچک ترین نقص در این زمینه می تواند باعث اشکال در ثابت شدن روکش روی دندان بشود.

۵- مرحله آخر تز روکش دندان مربوط به ثابت شدن و قرارگیری صحیح روکش ساخته شده بر روی دندان بیمار است.

بعد از قرارگیری صحیح و ثابت شدن روکش دندان به کمک مواد و ابزار مخصوص، نجوه جفت شدن صحیح دندان ها روی یکدیگر توسط دندانپزشک بررسی می شود و در صورت نیاز و به تشخیص دندانپزشک ممکن است سطحی از دندان مقابل تراشیده بشود. جفت شدن صحیح دندان های مقابل هم از اهمیت ویژه برخوردار است. عدم جفت شدن صحیح دندان ها روی یکدیگر می تواند در آینده باعث حساسیت دندانی و درد دندان بشود.

به توصیه های دندانپزشک تان بخوبی گوش دهید و از دندان ها بخوبی مراقبت کنید. در پایان کار، دندانپزشک راهنمایی های لازم را برای مراقبت بهتر از روکش دندان را به شما خواهد داد. با رعایت این موارد و رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان هایتان، می توانید سال ها روکش های دندانی را حفظ کرده و داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید