پوسیدگی دندان کودکان

کودکان هم مانند افارد بزرگسال ممکن است پوسیدگی دندان را تجربه کنند، بخصوص اینکه معمولا شیرینی و شکلات ها را بسیار دوست دارند و ممکن است در رعایت بهداشت دهان و دندان کودکتاهی صورت گیرد، هم از طرف کودک و هم از طرف والدین، به همین دلیل شاید پوسیدگی دندان حتی بیشتر از بزرگسالان به بچه ها نزدیک است.

همچنین گفته می شود مینای دندان کودکان حساس تر و نازک تر از مینای دندان افراد بزرگسال است. با این اوصاف قطعا لازم است از دندان های بچه به خوبی و به درستی مراقبت شود.

لازم ست میزان مصرف شیرینی جات در کودکان کنترل شود و همچنین آموزش بهداشت صحیح دهان و دندان ها به کودک و والدین داده شود. این آموزش ها را هم می توانید از سایت های پزشکی معتبر در اینترنت دریافت کنید و هم می توانید به دندانپزشکی مراجعه کنید تا دندانپزشک وضعیت دندان ها کودک را بررسی کند، توصیه های لازم و آموزش ها را نیز داشته باشد.

با اینکه دندان های شیری دندان هایی دائمی نیستند و می افتد اما مراقبت خوب از این دندان ها بسیار لازم و ضروری است. دندان های شیری کودکان علاوه بر اینکه در جویدن کامل و صحیحی خوراکی ها، صحبت کردن و ظاهر کودک موثر است، در رشد و سلامت دندان های دائمی بچه ها نیز موثر است. چراکه حفظ این دندان های و جلوگیری از زودتر از موعد افتادن دندان ها باعث می شود دندان های دائمی در مکان صحیح شان در دهان رشد کنند. اگر دندان های دائمی زودتر پوسیده شوند و بیافتد ممکن است باعث شود دندان های دائمی نیز در جای صحیح شان رشد نکنند و کودک دندان های نامرتبی داشته باشد، برای همین بهتر است اگر مشکلی در دندان های کودک مشاهده کردید نزد دندانپزشک متخصص کودکان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید