چگونه زردی دندان را از بین ببریم؟ در خانه یا دندانپزشکی؟

شاید با خود پرسیده باشید که چرا رنگ دندان هایمان زرد میشود؟ راهکار رفع زردی دندان چیست؟ با چه راهکارهایی دندان ها سفید می شود؟

یکی از اصلی ترین راهکار های برای سفیدی دندانها بلیچینگ درمانی است.

رنگ بد دندانها بر اثر نفوذ رنگ دانه ها به ساختار مینای دندان و تغییر مواد معدنی عاج ایجاد شده و باعث تغییر رنگ و زردی دندان ها می شود.

بلیچینگ دندانپزشکی چیست؟

اساس کار بلیچینگ دندان ها استفاده از مواد شیمیایی پراکسیدهیدورژن روی دندانها و نفوذ آن به ساختار کریستالی مینای دندان و اکسید کردن رسوب های مواد معدنی بین هرم های مینایی و در نهایت سفیدی عاج دندانها است. البته قبلا در سایت دندانپزشکی ولنجک ۲ مطلب با عناوین بلیچینگ دندان در منزل چگونه انجام می شود؟ و بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی منتشر شده است که برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم مطالعه شوند.

بلیچینگ های دندانی به ۲ صورت انجام می شوند، در خانه و در مطب دندانپزشکی

۱٫ بلیچینگ دندان در مطب – office bleaching

office bleaching در مطب و تحت نظر دندانپزشک انجام می شود. در این روش با استفاده از مواد مخصوصی از لثه ها محافظت شده و سپس مواد سفید کننده دندان در غلظت های بالا بر روی دندان ها قرار می گیرند. گفته می شود طول زمان بلیچینگ دندان در مطب – office bleaching تقریبا ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت می باشد.

۲٫ بلیچینگ دندان در خانه – home bleaching

و اما در home bleaching ابتدا دندانپزشک از دندان های فرد قالب سفارشی گرفته و سپس در جلسه بعدی این قالب ها به همراه ماده سفید کننده به مراجعه کننده داده می شود تا در خانه توسط آموزشی که توسط دندانپزشک داده می شود برای سفیدی دندان ها استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید