پلاک دندان و به خطر انداختن سلامت دهان و لثه

موارد مختلفی وجود دارد که می تواند در سلامت دهان، لثه و دندان ها تاثیرگذار باشد، یکی از این موارد پلاک دندانی است که در مطلبی با عنوان پلاک دندان چیست درباره آن صحبت شده است. اگر پلاک های ایجاد شده روی دندان ها را پاک نکنید هم دندان ها و هم لثه ها دچار مشکل می شوند، یکی از این مشلات پریودنتیت یا بیماری لثه است. این پلاک ها اگر از سطوح دندان حذف نشوند بافت های اطراف دندان یعنی لثه ها را ضعیف می کنند.

همچنین قرار گرفتن طولانی مدت در معرض پلاک دندان می تواند منجر به پوسیدگی و سایر مشکلات دهان و دندانی شوند. برای جلوگیری از این مشکلات بهداشت دهان و دندان ها بخوبی و به درستی رعایت شود و به توصیه های دندانپزشک گوش کنید و برای بررسی وضعیت دندان ها سالانه دو بار به مراکز دندانپزشکی مراجعه داشته باشید.

در مطلب مراحل پوسیدگی دندان می توانید نقش پلاک در پوسیدگی دندان را متوجه شوید.

علاوه بر بهداشت دهان، عادات تغذیه ای نامناسب نیز می توانند برای دندان ها آسیب زا باشند، تغذیه نامناسب استفاده مکرر از نوضیدنی های پر قند برای دندان ها آسیب زا هستند.

پزشکان می گویند که سلامت دهان با سلامت کلی بدن مرتبط است و مشکلات و بیمای های دهان و دندان ها می تواند باعث بروز مشکلاتی در سلامتی کلی بدن شود.

با استفاده از مسواک و روش صحیح مسواک زدن و حفظ رعایت بهداشت دهان می توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرده و دندان های سالمی داشته باشید و یا حداقل کمتر دچار مشلات دندانی شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید