میزان موفقیت درمان ریشه چقدر است؟

گفته می شود میزان موفقیت در درمان ریشه دندان به عوامل مختلفی که مربوط به دندانپزشک و خود فرد می شود ربط دارد، با این حال میزان موفقیت درمان ریشه تقریبا ۹۰ درصد می باشد.

موفقیت در درمان ریشه به عوامل مختلفی بستگی دارد، برای مثال میزان موفقیت در درمان ریشه بستگی به مقدار بافت باقیمانده پس از برداشتن پوسیدگی، فشار اعمال شده توسط عملکرد جویدن بیمار بر روی دندان، روش صحیح ترمیم انتخاب شده پس از درمان ریشه و حتی بهداشت بیمار دارد. یا اینکه درمان ریشه توسط چه کسی و کجا انجام شود، شنیده دیده شده است که در مواردی که فرد نیاز به درمان ریشه دندان مجدد دارد گفته شده است که درمان ریشه دندان اول بخوبی انجام نشده است. پس می توان میزان موفقیت در این درمان دندانپزشکی را با مهارت دندانپزشک نیز مرتبط دانست.

اما امروزه با پیشرفت های تکنولوژی در حوزه پزشکی و دندانپزشکی، میزان موفقیت در حال افزایش است. اینگونه گفته می شود که موفقیت درمان ریشه با اندیکاسیون مناسب و مطابق با قوانین به طور متوسط ​​بین ۹۰ تا ۹۵ درصد است. البته به این نکته باید توجه کرد و نباید فراموش کرد که درمان ریشه آخرین مرحله درمان قبل از کشیدن دندان است و همیشه خطرات عوارضی وجود دارد که تحت کنترل پزشک نیست. برای مثال همانطور که گفته شد فردی که عصب کشی دندان یا همان درمان ریشه انجام می دهد باید از دندان درمان شده مراقبت کند، فشار زیاد و بیش از اندازه به دندان وارد نکند، رعایت بهداشت این دندان و سایر دندان ها را در نظر داشته باشد و …

خدمات درمان ریشه دندان در دندانپزشکی ولنجک ارائه می شود، می توانید با رزرو نوبت نسب به عصب کشی و درمان ریشه دندان خود در مرکز دندانپزشکی ولنجک اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید