عوارض و مضرات پوسیدگی دندان بر بدن

اثرات پوسیدگی دندان بر سلامت بدن چیست؟

داشتن دندان پوسیده در دهان می تواند علاوه بر تغییر ظاهری دندان و بروز مشکلاتی مانند بوی بد دهان عوارض دیگری مانند عفونت های تنفسی، بیماری قلبی عروقی و کلیوی را را در پی داشته باشد. پس باید به این مشکل توجه کرد و نسب به درمان آن به موقع اقدام کرد.

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی لازم است اقداماتی را انجام دهید که در ادامه به بیان آنها می پردازیم:

۱- اگر دندان پوسیده ای در دهان تان دارید به موقع نسبت به درمان اقدام کنید، چراکه تا زمانی که پوسیدگی در دندان و دهان وجود دارد عامل انتقال باکتری هایایجاد کننده پوسیدگی باقی هستند. توجه: تشخیص وجود پوسیدگی در دندان معمولا با درمان ساده دندانپزشک قابل تشخیص می باشد.

۲- تغذیه سالمی داشته باشید و مراقبت های لازم را جهت حفظ بهداشت و دندان هایتان بخوبی و درستی انجام دهید.

۳- چکاپ های مدام و منظم دندانپزشکی که گفته می شود این چکاپ ها ۶ ماهه هستند، برای بررسی وضعیت سلامت دهان و دندان ها فراموش نشود. با چکاپ های دندانپزشکی اگر مشکلی مانند پوسیدگی دندانی وجود داشت، دندانپزشک نسب به درمان آن اقدام می کند.

شش علت پوسیدگی دندان و کدام نواحی دندان بیشتر در معرض خطر پوسیدگی قرار دارند؟ از مطالبی هستند که اخیرادر سایت دندانپزشکی ولنجک منتشر شده اند و می توانید این مطالب را نیز مطالعه فرمایید.

با تشخیص بموقع پوسیدگی می توان از هزینه های بیشتر در آینده مانند هزینه عصب کشی دندان پیشگیری کرد  و هم از عوارض پوسیدگی دندان جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید