عمر و ماندگاری کامپوزیت دندان چند سال است؟

کامپوزیت دندان و حتی سایر خدمات و درمان های دندانپزشکی می توانند با توجه به مواد مصرفی برای ترمیم دندان، مهارت دندانپزشک و … متفاوت باشند. در ادامه درباره طول عمر کامپوزیت های دندانی صحبت خواهد شد.

عمر و ماندگاری کامپوزیت دندان چند سال است؟

همانطور که گفته شد ماندگاری کامپوزیت دندان نیز مانند سایر موارد می تواند با توجه به نوع کامپوزیت و … متفاوت باشند. با این حال کامپوزیت های دندانی به طور متوسط و تقریبا ۸ سال دوام دارند، یکی از مواردی که می تواند در طول عمر کامپوزیت ها موثر باشد مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان است، مواردی مانند عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ها می تواند در کاهش عمر و دوام کامپوزیت ها اثرگذار باشد.

کامپوزیت های دندانی ماده ای خمیری شکل هستند که با رنگ های مختلف و رنگ های نزدیک به دندان هر فرد برای ترمیم دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند، کامپوزیت روی دندان ها قرار می گیرد و برای ترمیم شکستگی ها و ترمیم پوسیدگی ها و رفع فواصل بین دندانی و رفع مشکلات دندانی مورد استفاده قرار می گیرد.

در گذشته برای ترمیم دندان ها بیشتر از آمالگام استفاده می شده است، اما امروزه برای بسیاری از ترمیم ها و درمان های دندانپزشکی از کامپوزیت استفاده می شود. درباره اینکه کامپوزیت بهتر است یا آمالگام؟ دندانپزشکان نظرات مختلفی دارند و ما در این مورد توضیحاتی را در سایت دندانپزشکی ولنجک منتشر کردیم.

کامپوزیت و لمینت جزو درمان های زیبایی دندان

امروزه برای درمان های زیبایی دندانپزشکی از کامپوزیت و لمینت دندان استفاده می شود، هر کدام از این روش ها مزایا و معایبی دارند، اما افرادی به دلیل برخی مزایایی کامپوزیت این روش ترمیمی و زیبایی را برای دندان هایشان انتخاب می کنند. برخی از این مزایا عبارت است از:

  • برای کامپوزیت دندان ها نیازی به تراش دندان نیست
  • اگر مشکلاتی مانند شکستگی یا لب پریدگی برای کامپوزیت ها پیش بیاید، قابل ترمیم بوده و نیازی به تعویض کامل کامپوزیت نیست
  • کامپوزیت های دندانی شباهت بسیار زیادی به دندان های طبیعی افراد دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید