علت حساسیت دندان به سرما و گرما چیست؟

آیا دندان های شما در تماس با غذای گرم یا سرد ، درد می گیرند؟ مطمئناً از حساسیت دندان رنج می برید . چند دلیل این امر می تواند موارد زیر باشد:

بهداشت نامناسب دندان ، یک رژیم نامتعادل (استفاده از مواد غذایی بیش از حد اسیدی و قندهایی که باعث تخریب میناب دندان می شوند)، استفاده از مسواک سخت و سفت، نادرست

مسواک زدن

اما حساسیت دندان اجتناب ناپذیر است و با اتخاذ برخی از رفلکس های خوب ، می توان از شر این دردهای حاد خلاص شد.

روش های درمان حساسیت دندان :

غذاهای اسیدی و قندها را کاهش دهید

اگر حساسیت به دندان دارید ، ممکن است لازم باشد چند عادت را در زندگی خود تغییر دهید. در واقع، غذاهای اسیددار و قندها باید در حد اعتدال مصرف شوند. توضیح: آنها مینای دندان را از بین می برند و باعث جدا شدن لثه می شوند.

در عمل ، ما مصرف گوشت قرمز ، قهوه ، چای سیاه ، غلات و محصولات لبنی صنعتی که از شیر گاو تهیه شده اند را محدود می کنیم. درعوض ، میوه و سبزیجات و همچنین ماهی و گوشت سفید ترجیح داده می شوند .

بسته به حساسیت دندان شما ، از لیمو و همچنین آب مرکبات صنعتی نیز جلوگیری شود.
– از مسواک زدن خشن خودداری کنید

– از یک مسواک نرم استفاده کنید  .

– مطمئن شوید که آیا دندان های شما به خوبی مسواک شده اند؟

– از مسواک زدن دندانهای خود به مدت حدود نیم ساعت پس از مصرف غذاهای اسیدی یا نوشیدنی ها خودداری کنید ، اینها مینای دندان را نرم تر میکنند.

– از یک دهانشویه یا ژل فلوریده شده با نسخه استفاده کنید که مخصوص دندانهای حساس طراحی شده است.

– به طور مرتب به دندانپزشک خود مراجعه کنید که تمیز کردن حرفه ای دندان ها را انجام می دهد و اقدامات صحیحی را به شما یاد می دهد.

اهمیت بهداشت دهان و دندان :

در نهایت، توجه داشته باشید که عدم رعایت بهداشت دهان همچنین می تواند عوامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی ، دیابت و تولد زودرس باشد . علاوه بر این ، سیستم ایمنی بدن و دستگاه تنفسی نیز به طور مستقیم تحت تأثیر ناحیه دهان و فک قرار می گیرد. بنابراین برای مراقبت از سلامتی خود ، امروز نسبت به سرمایه دندان خود حساس باشید!

منبع مطلب: سایت doctissimo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید