علائم و نشانه های وجود پوسیدگی در دندان

معمولاً زمانی که برای اولین بار نشانه های وجود پوسیدگی بر روی دندان ها با حفره هایی بر روی دندان ها نمایان می شوند افراد علائمی از پوسیدگی دندان را احساس نمی کنند.

به همین علت است که دندانپزشکان توصیه می‌کنند که به صورت منظم برای بررسی وضعیت دندان ها به به دندانپزشکی مراجعه شود، برای سلامت دندان ها این لازم است که قبل از آنکه حفرات روی دندان ها باعث آسیب رساندن به دندان ها و پیشرفت پوسیدگی دندان شده, تشخیص داده شده و درمان بشوند.

پوسیدگی دندان دارای علائم و نشانه‌هایی می باشد, چنانچه این علائم را داشتید احتمال اینکه دندان تان دچار پوسیدگی شده باشد بسیار زیاد است و لازم است نسبت به درمان آن به دندانپزشکی مراجعه کنید.

علائم و نشانه های وجود پوسیدگی در دندان

ایجاد و مشاهده لکه های سیاه, سفید یا قهوه ای بر روی دندان

دندان درد در زمان گاز زدن خوراکی ها یا فشار دادن دندان یا خوردن خوراکی های شیرین

حساسیت دندان ها

گرم یا سرد شدن شدن و یا مشاهده حفره بر روی دندان

هم چنین مواردی هستند که می توانند باعث تشدید پوسیدگی دندان بشوند، این موارد عبارتند از:

خوردن خوراکی های سرشار از کربوهیدرات و شیرین که باعث تغذیه شدن باکتری های دهان می شوند، باکتری هایی که می توانند به دندان ها آسیب برسانند.

عدم استفاده منظم از نخ دندان و مسواک

سیگار کشیدن و استعمال دخانیات

عدم مراجعه منظم به دندانپزشکی جهت غربالگری, پیگیری و بررسی وضعیت دندان‌ها

داشتن دیابت

عدم ترشح کافی بزاق دهان و خشکی دهان: بزاق دهان از دندان ها مراقبت می کند، بزاق باقیمانده مواد غذایی و شکری که برای دندان ها خطرناک هستند را شسته و همچنین از مینای دندان مراقبت کرده و همچنین آن را بازسازی می‌کند.

پلاک ها از عوامل اصلی پوسیدگی ها دندانی هستند, قبلا مقاله ای با عنوان پلاک چگونه دندان را خراب می کند؟ در سایت دندانپزشکی ولنجک منتشر شده است, با مطالعه این مقاله اطلاعات بیشتری بدست آورده و بهتر می توانید از دندان های ارزشمندتان مراقبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید