دندان مصنوعی کروم کبالت چیست؟

در این قیمت از دندانپزشکی ولنجک درباره پروتز و دندان های مصنوعی کروم کبالت یا کرم کبالت صحبت خواهیم کرد, با ما همراه باشید:

پروتز های متحرک پارسیل شامل دندان های جایگزین می باشند, پروتز های متحرک پارسیل به پایه ای پلاستیکی همرنگ لثه و به رنگ صورتی متصل می باشند. گاها نیز این دندان های مصنوعی جایگزین دندان اصلی به یک پایه فلزی متصل می باشند تا پروتز را در دهان نگه دارند. از پروتزهای پارسیل زمانی می توان استفاده کرد که دندان های طبیعی در فک بالا یا فک پایین دهان موجود باشند. این دندان های مصنوعی از طرفی جای خالی دندان های از دست رفته شده و این جای خالی را پر می کنند و از طرفی دیگر مانع تغییر موقعیت دندان‌های طبیعی موجود در دهان می‌شوند.

دندان مصنوعی کروم کبالت چیست؟

یک نوع از پروتزهای دندانی متحرک پارسیل پروتز کروم کبالت نام دارد. از این پروتزها سالها قبل برای درمان مشکل بی دندانی با انتهای آزاد استفاده می کنند. این پروتزها برای افرادی می باشند که دندان های آسیاب یا همان خلفی (دندان های ردیف عقب) شان را از دست داده اند و دندانی پایه ای برای قرارگیری پروتز ثابت ندارند. همچنین از این پروتزها برای افرادی که به هر دلیلی نمیخواهند از پروتز ثابت دندان استفاده کنند می توان استفاده کرد.

پروتزهای کروم کبالت شامل ترکیبات آکریل و آلیاژ فلزی می باشند که عمده آن را کرم و کبالت شامل می شود. منظور از آکریل همان لثه پروتز دندان یا همان بخش صورتی رنک دندان مصنوعی است. این نوع پروتزهای دندانی در بین برخی از عموم دندان تکه ای نیز نامیده می شوند. معمولا به دلیل فلزی بودن گیره ها و اینکه ظاهر نامناسب و ناخوشایندی دارند به همین دلیل امروزه پروتز پارسیل هایی طراحی شده اند, که بخش فلزی شان رنگ فلز نبوده و همرنگ دندان می باشند, این پروتزها به صورت رنگ دندان می باشند, به این پروتزها پروتز پارسیل felexite می گویند.

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • مجید فیروزی
    فوریه 12, 2022 7:35 ق.ظ

    آیا گیره های کروم کبالت بالث خوردگی وسایل مينای دندان اطراف میشود؟

    پاسخ
    • دندانپزشکی ولنجک
      فوریه 18, 2022 2:44 ب.ظ

      گیره های کروم کبالت را معمولا سعی می کنیم روی روکش بیاید تا به دندان آسیب نزند یا اینکه از نسل جدید پروتزهای پارسیل استفاده می کنیم که این نوع از پروتز پارسیل ها گیره های فلزی ندارند

      پاسخ
      • با سلام مادرم ۷۲ سالشه و فقط ۳ تا دندان داره اونم روکش شده چه نوع پروتز متحرک مناسبه ؟ سپاس

        پاسخ
  • سلام قالب کرم کبالت من شکسته آیا امکان جوش یا اتصال مجدد نیست؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید