دندانپزشکی زیبایی با ارتودنسی و لمینت

در دندانپزشکی با توجه به وضعیت و شرایط دندان ها, دندانپزشکی از روش های مختلفی برای زیبایی دندان ها استفاده می کند, مانند لمینت های سرامیکی و کامپوزیتی, ارتودنسی, بلیچینگ, ایمپلنت و . . . ما در این بخش از دندانپزشکی ولنجک درباره زیبایی دندان ها با ارتودنسی و لمینت صحبت خواهیم کرد, با ما همراه باشید:

زیبایی دندان ها با ارتودنسی

برخی از افراد با مشکلات نامرتبی دندانها مواجه هستند, برخی از مردم هم با مشکل پیش‌آمدگی دندان های ردیف جلو فک بالا مواجه بوده و معمولا با چنین مشکلاتی ظاهر نامطلوبی برای دندانها ایجاد کرده می شود. درمان های ارتودنسی می‌توانند این دندان‌ها را مرتب کرده و همچنین به عقب رانده و با سایر دندان ها هم ردیف کند.

در برخی از افراد نیز نحوه ‌قرار گیری فک بالا و فک پایین بر روی یکدیگر باعث شده است دندان ها به صورت نامناسب بر روی هم جفت بشوند. اگر دندان های فردی به صورت صحیح و مناسب روی هم جفت نشوند، باعث ایجاد فشار روی عضلات فک شده و منجر به بروز مشکلاتی در فک و مفاصل فک و همچنین گاهی اوقات باعث سردرد می شود. ارتودنسی ها (ارتودنسی ثابت یا متحرک, ارتودنسی نامرئی, ارتودنسی لینگوال) کمک می کنند دندان ها به صورت صحیح روی هم جفت شده و فشار روی فک کمتر شود.

ارتودنسی دندان فقط جنبه زیبایی ندارد و علاوه بر زیبایی و یکدستی دندان ها, باعث برطرف شدن برخی از مشکلات دندانی و فکی نیز خواهد شد.

زیبایی دندان ها با لمینت

لمینت ونیرهای دندانی پوسته های بسیار نازک و هم شکل و همرنگ دندانها هستند که با توجه به وضعیت دندانهای هر فردی مختص دندان های او ساخته می‌شوند. لمینت های دندانی بیشتر جنبه زیبایی دارند و به طریقی ساخته و طراحی شده اند که بر روی سطح دندان قرار گرفته و ظاهر دندان ها را بهبود بخشیده و باعث زیبایی ظاهری دندان ها می شوند.

برای استفاده از لمینت ها که به آن ها ونیر نیز می گویند لازم است تغییر شکلی دائمی در دندان ها صورت گیرد در لمینت ها مقداری از دندان تراش داده می شود و سپس لمینت دندان بر روی دندان چسبانیده می شود. کاربردهای این روش در تغییر رنگ و سفیدی دندان، نامرتبی, نامنظمی و کج شدگی دندان، لب پریدگی و شکستگی دندان و همچنین رفع فاصله بین دندان ها می باشد.

لمینت ها به دندان های فرد ظاهری طبیعی و زیبا می‌دهند و همچنین لثه ها نیز به خوبی مواد به کار رفته در لمینت ها را تحمل می‌کنند. لمینت دندان نسبت به تغییر رنگ مقاوم می باشد.

دندانپزشکی زیبایی با ارتودنسی و لمینت

افرادی که به دنبال زیبایی دندان ها و رفع عیوب دندان هایشان هستند اغلب به دندانپزشک زیبایی مراجعه می کنند. برای اینکه بدانید کدام روش درمانی برای دندان هایتان بهتر است, توصیه می شود درباره راهکارهای مختلف دندانپزشکی زیبایی تحقیقی کنید. برای مثال اگر دندان هایتان نامرتب است و درمان ارتودنسی مد نظرتان می باشد، انواع بریس های ارتودنسی را نیز باید مورد توجه تان قرار بدهید و اگر خواهان لمینت های دندانی برای رفع عیوب و مشکلات دندانی تان هستید, در این صورت بهتر است درباره لمینت ها تحقیقات لازم را انجام بدهید. برای رفع نامرتبی دندان ها هم می توان از روش ارتودنسی و هم از روش لمینت استفاده کرد, اما این مورد که برای حل مشکلات دندان های شما ارتودنسی بهتر است یا لمینت؟ لازم است بخوبی و درستی تحقیق کنید. همچنین حتما با دندانپزشکتان نیز مشورت کنید, مشورت با متخصص دندانپزشکی در انتخاب بهترین روش درمانی کمک بسیاری خوبی برای شما خواهد بود. توجه داشته باشید که هر کدام از روش های درمانی که انتخاب می‌کنید مزایا و معایب مختص به خودشان را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید