دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی چیست؟

امروزه نسبت به سالیان گذشته نام دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در خدمات دندانپزشکی بسیار بیشتر شنیده می شود، یک دندانپزشک زیبایی انواع روش های دندانپزشکی که برای بهبود زیبایی دندان مانند شکل و اندازه دندان و رنگ دندان به کار می‌گیرد.

برای مثال ممکن است فردی دندان هایش بد رنگ و زرد شده باشند یا فردی دندان هایش شکسته و پوسیده شده باشد و یا فردی بین دندان هایش فاصله افتاده باشد، یک دندانپزشک زیبایی خوب می تواند تمامی مشکلات را رفع کند. اگر به دنبال زیبایی بیشتر دندان‌هایتان هستید یکی از مهم ترین فاکتور ها مربوط به انتخاب دندانپزشک حرفه ای متبحر و با تجربه می باشد، پس در انتخاب دندان پزشکتان بسیار دقت کرده و یک متخصص دندانپزشکی خوب انتخاب کنید.

در این مقاله از دندانپزشکی ولنجک درباره انواع خدمات دندانپزشکی که باعث ترمیم و زیبایی دندان ها می شوند صحبت خواهیم کرد.

کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از روش های دندانپزشکی برای درمان انواع مشکلات مانند جایگزینی دندان از دست رفته می باشد و از آن به عنوان یک روش درمانی دائمی در دندانپزشکی صحبت می شود، این روش درمانی اگرچه نسبت به سایر درمان ها هزینه بالاتری دارد اما باعث زیبایی قابل توجهی در دندان ها به خصوص دندان های ردیف جلو می شود، ایمپلنت ها بسیار شبیه به دندان های واقعی بوده, به طوری که به سختی می توان آنها را از سایر دندان ها تشخیص داد.

ارتودنسی دندان

از ارتودنسی برای بسیاری از مشکلات دندانی و فکی استفاده می شود، این روش درمانی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از مواردی که در بالا صحبت شد مربوط به رفع فاصله بین دندانها بود، با ارتودنسی دندان می توان فاصله بین دندان ها را به خوبی و درستی رفع کرد تا دندانها یکدست و مرتب بشوند، امروزه در دندانپزشکی از انواع روش های ارتودنسی مانند ارتودنسی نامرئی استفاده می شود و اگر کسی تمایل به استفاده از سیم های ارتودنسی و نصب آنها بر روی دندان هایش ندارد می تواند از سایر روش های ارتودنسی استفاده کند.

لمینت دندان

شاید اطلاع داشته باشید که لمینت های دندانی یکی از خدمات بسیار پرطرفدار دندانپزشکی می باشد, امروزه از لمینت ها برای موارد مختلف مانند رفع بدرنگی دندان ها و مرتب شدن دندان ها استفاده می شود، لمینت ها پوسته های نازکی هستند که جنس شان از کامپوزیت یا پرسلین می باشد، در این روش مقداری از مینای دندان تراش داده می‌شود و سپس لمینت توسط دندانپزشک بر روی دندان نصب می شود، با استفاده از لمینت ها می توان بسیاری از مشکلات دندانها مانند بد رنگی، فاصله بین دندان ها و لب پریدگی را رفع کرد.

کامپوزیت دندان

از کامپوزیت دندان نیز برای رفع فاصله بین دندان و همچنین بهبود ظاهری دندان های پوسیده و خراب شده استفاده می شود، کامپوزیت ها همرنگ دندان بوده و امروزه برای دندان های ردیف جلو بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، کامپوزیت دندان نه تنها باعث رفع برخی عیوب دندان مانند لب پریدگی و ترک خوردگی دندان شده بلکه با کمک کامپوزیت ها می توان دندان هایی یکدست و با ظاهر بسیار زیبا و هم رنگ دندان ها داشت.

بلیچینگ دندان

سفید کردن دندان ها یا همان بلیچینگ دندان از خدمات دندانپزشکی زیبایی می باشد و امروزه نام آن را در بسیاری از سایت ها یا مجلات تبلیغاتی می شنوید و می بینید، دندان ها بنا به دلایل مختلفی دچار تغییر رنگ می شوند و ظاهر نازیبایی پیدا می کنند، دندانپزشکان با استفاده از بلیچینگ دندان و با استفاده از ژل های مخصوص سفید کننده دندان می توانند این لکه ها را رفع کرده و باعث زیبایی دندان هایتان بشوند.

اگر سوالی در رابطه با دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دارید می توانید با دندانپزشکان ما در مرکز دندانپزشکی ولنجک در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید