در مورد ایمپلنت دندان | مزایا و معایب کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان باعث بهبود ظاهری و عملکرد بهتر دندان ها می‌شود، ایمپلنت ها کاملاً مشابه سایر دندان های طبیعی هستند و امروزه طرفداران بسیاری دارند.

با توجه به اینکه طراحی ایمپلنت های دندانی به طریقی است که درون استخوان فک جوش می‌خورند، این دندان های مصنوعی به صورت ثابت و در بسیاری از مواقع دائمی هستند.

ایمپلنت های دندانی در مقایسه با دندان های مصنوعی که متحرک هستند و از دهان خارج می شوند، در دهان ثابت بوده به شما اجازه می‌دهد بدون نگرانی از بیان اشتباه کلمات، صحبت کنید.

همچنین ایمپلنت های دندانی مانند بریج ها نیازی به تغییر در ساختار سایر دندان ها (دندان های کناری) ندارند و دندان‌های طبیعی فرد دست نخورده و سالم باقی می‌مانند.

قابلیت ماندگاری ایمپلنت های دندانی بسیار طولانی و در بسیاری از مواقع تا پایان عمر بیمار است. هر چه قدر مراقبت های صحیح و بهتری از ایمپلنت ها انجام بشود، عمرشان بیشتر و طولانی تر نیز خواهد بود.

مواردی که در بالا بیان شد برخی از از مزایای ایمپلنت ها بودند. در ادامه به برخی از معایب ایمپلنت ها اشاره می کنیم.

از مهمترین معایب کاشت ایمپلنت دندان می توان به هزینه بالای این روش درمانی دندانپزشکی اشاره کرد. تعرفه های بسیار بالای این روش درمانی از مهمترین موانع پیش روی مراجعه کنندگان می باشد.

این هزینه های بالا از یک طرف به دلیل جراحی های ایمپلنت می باشد که روی لثه بیمار انجام می‌شود. ایمپلنت ها برندهای مختلفی دارند,  برند ایمپلنت مورد استفاده نیز می تواند در بالا بودن هزینه های ایمپلنت موثر باشد. همچنین در صورتی که بیمار به پیوند استخوان نیاز داشته باشد، هزینه های ایمپلنت بالاتر نیز خواهد شد.

از دیگر معایب کاشت ایمپلنت، عمل جراحی است. خود مسئله جراحی هر چقدر هم که کوچک باشد می تواند باعث نگرانی و استرس در افراد بسیاری شود. برخی متخصصان ایمپلنت در این حالت از داروهای آرامبخش استفاده می‌کنند.

گفته می شود که به ندرت بعد از انجام جراحی ایمپلنت، عوارضی در بیمار ظاهر خواهد شد، در صورت مشاهده هر گونه عوارض ایمپلنت لازم است به دندانپزشکی مراجعه کنید، گفته می شود تمامی عوارض ناشی از ایمپلنت های دندانی به آسانی درمان می باشند.

صرف نظر از هزینه های بالا و سایر موانع جزئی پیش روی این روند درمانی به برخی از آنها در بالا اشاره شد, ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی دندان از دست رفته می باشد، ایمپلنت‌ های دندانی از دوام، زیبایی و پایداری بالاتری نسبت به سایر روش های دندانپزشکی برخوردار می باشند.

در کل انجام جراحی های ایمپلنت‌ به لثه هایی سالم و مقداری کافی استخوان نیاز دارد تا بتواند بخوبی و موفقیت انجام شود. قبلا در سایت دندانپزشکی ولنجک شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت دندان توضیح داده شده است. برای جراحی موفق و مواجه نشدن با عوارض جراحی ایمپلنت لازم است ساختار دهانی تان را سالم نگه دارید و بهداشت دهان و دندان هایتان را به خوبی رعایت کنید. سیگارها آسیب های جدی و جبران ناپذیری به سلامت بدن و دهانتان وارد می کنند. در طی مراحل درمانی از سیگار کشیدن خودداری کنید، توجه داشته باشید که عدم توجه به این موضوع باعث شکست در روند جراحی خواهد شد. استعمال دخانیات همواره آسیب های جدی به دندان ها وارد خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید