اقدامات لازم زمان افتادن دندان شیری یا دائمی

در مواردی مختلفی ممکن است دندان شیری کودک یا فرد بزرگسالی از دست رفته و بیفتد، اینکه در چنین شرایطی چه باید کرد و از دندان افتاده چگونه مراقبت کرد، تا امکان احیای مجدد دندان وجود داشته باشد مهم است. در این بخش از دندانپزشکی ولنجک درباره اقدامات لازم و اینکه در زمان افتادن دندان شیری یا دائمی چه کارهایی باید انجام داد صحبت خواهیم کرد.

دندان دائمی

اگر که دندان دائمی فردی از حفره خارج بشود و از دهان بیرون بیفتد، لازم است سعی شود تا همواره دندان در محیط مرطوبی قرار داشته باشد. گفته می‌شود اگر امکانش باشد بدون آنکه ریشه دندان لمس بشود دندان را دوباره در حفره مربوطه قرار دهید، اما اگر امکان چنین کاری وجود نداشته باشد می توانید دندان افتاده را بین گونه و لثه تان قرار دهید، و یا می‌توانید دندان را در شیر جهت نگهداری و حفظ کنید تا خود را به یک مرکز دندانپزشکی برسانید.

دندان شیری

اما اگر این دندان افتاده مربوط به دندان شیری کودک باشد، ابتدا لازم است دندان را در محیط مرطوبی قرار داد و سپس به یک مرکز دندانپزشکی مراجعه کنید، دندانپزشک بعد از بررسی وضعیت دندان تصمیم خواهد گرفت که دندان را دوباره در حفره خود قرار داده و حفظ کند یا تصمیم دیگری بگیرد.

اگر یکی یا تعدادی از دندان هایتان را از دست داده اید، برای جایگزینی دندان از دست رفته می توانید مطلب بهترین جایگزین دندان کشیده شده چیست؟ را مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که در چنین مواردی اورژانسی لازم است در اسرع وقت و به موقع خود را به دندانپزشکی برسانید، دندانپزشک های بسیاری زمان خاصی را جهت رسیدگی به چنین موارد اورژانسی در برنامه کاریشان لحاظ می کنند. در زمان بروز چنین حوادثی می توانید با دندانپزشک تان تماس بگیرید و اطلاعاتی درباره حادثه پیش آمده و مراقبت های لازم از دندانپزشک دریافت کنید تا تلاش شود دندان حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید