چه مواردی در کاشت ایمپلنت دندان موثر است؟

درست است که ایمپلنت دندان یکی از درمان های پرکاربرد دندانپزشکی برای درمان بی دندانی است، اما با این حال همه افراد نمی توانند از ایمپلنت استفاده کنند.

فردی که می خواهد کاشت ایمپلنت دندان انجام دهد، ابتدا باید به یک مرکز دندانپزشکی که خدمات ایمپلنت ارائه می دهد یا یک متخصص ایمپلنت مراجعه کند تا وی وی وضعیت سلامتی فرد را مورد بررسی قرار دهد و ببیند وی می تواند از ایمپلنت استفاده کند یا خیر. برای مثال برخی از افرادی که دچار مشکل ایمپلنت هستند شاید نتوانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند.

چه مواردی در کاشت ایمپلنت دندان موثر است؟

  •  کیفیت و کمیت استخوان فک. برخی از افراد دچار تحلیل لثه و استخوان فک شده اند و نمی توان از ایمپلنت استفاده کرد. ابتدا لازم است با پیوند استخوان مشکل وی برطرف شده و سپس از ایمپلنت استفاده کرد.
  • در درمان ایمپلنت ابتدا باید مشخص شود آیا وضعیت سلامتی کسی که می خواهد از ایمپلنت های دندانی استفاده کند به گونه ای است که بتوان از ایمپلنت استفاده کرد یا خیر باید از روش های دیگری مانند بریج دندان برای رفع بی دندانی استفاده کرد.
  • کسانی که دچار مشکل دندان قروچه هستند نیز تا زمان درمان مشکل نمی توانند از ایمپلنت استفاده کنند، چرا که با فشاری که در زمان دندان قروچه به فک و ایمپلنت وارد می کنند، می توانند درمان را با مشکل مواجه نمایند.
  • بعد از کاشت ایمپلنت لازم است ترمیم استخوان در اطراف ایمپلنت انجام شود. گفته می شود برخی از افراد از داروهایی استفاده می کنند که ترمیم استخوان فک در اطراف ایمپلنت قرار داده شده در فک را دشوار می کند، این افراد نیز مناسب کاشت ایمپلنت نمی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید