پوسیدگی دندان چگونه ترمیم و درمان می شود؟ + فیلم

معمولاً حفره هایی بر روی دندان های کودکان و بزرگسالان دیده می‌شود که خبر از مشکل پوسیدگی دندانی می‌دهد، اگر این حفره های ایجاد شده بر روی دندان ها جدی گرفته نشود و به موقع درمان نشوند، پوسیدگی می تواند ادامه پیدا کرده و به عصب دندان برسد به صورت جدی هم به دندان و هم به بافت های اطراف دندان یعنی لثه آسیب برساند.

اگر مشکل دندان به موقع درمان بشود نیاز به عصب کشی نمی باشد، اما اگر پوسیدگی پیشرفت کند، باعث ایجاد آسیب عصبی در دندان شده و دندان نیاز به عصب کشی خواهد داشت. در عصب کشی دندان لازم است پالپ و پوسیدگی های دندانی توسط دندانپزشک از بین برود.

بعد از برداشتن نواحی پوسیده دندان، دندانپزشک دندان را با مواد سیلینک پوشانده و سپس قسمت های خالی دندان را پر می کند، اگر دندان آسیب جدی دیده باشد و بخش بسیاری از دندان از بین رفته باشد ممکن است دندان نیاز به روکش داشته باشد.

ممکن است برای شما نیز مانند بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که پوسیدگی دندان چگونه ترمیم میشود، ما در این بخش از دندانپزشکی ولنجک ابتدا توضیحاتی درباره نحوه پر کردن و ترمیم دندان میدهیم و سپس ویدیوی کوتاه در ادامه در رابطه با این موضوع منتشر می کنیم که می توانید آن را مشاهده کنید.

دندانی نیاز به ترمیم و پرکردن دارد که پوسیده شده و آسیب دیده باشد، پس ابتدا دندانپزشک با استفاده از دریل مخصوص دندانپزشکی پوسیدگی های دندانی را خالی می کند، بعد از این مرحله دندانپزشک با موادی مانند طلا یا آلیاژ نقره یا مواد کامپوزیتی همرنگ دندان و یا آمالگام پر می کند. در گذشته دندانپزشکان برای پر کردن دندان معمولاً از آمالگام استفاده می کردند، اما امروزه در بسیاری از مواقع از مواد کامپوزیتی و چینی برای ترمیم و پر کردن دندانها استفاده می شود، با مشاهده این ویدیو می توانید نحوه ترمیم و پر کردن دندان را مشاهده کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید