پلاک دندان چیست و چگونه دندان ها را خراب می کند؟

پلاک های دندانی لایه ای نازک از باکتری ها هستند که بعد از خوردن خوراکی هایی که مواد اسیدی تولید می کنند، بر روی لثه ها و سطوح دندانی تشکیل می شوند. این نوع خوراکی ها می توانند شامل کربوهیدرات ها، یعنی قند و نشاسته به خصوص شیرینی جات و شکلات ها و انواع غذاهای نشاسته ای باشند.

توجه داشته باشید که پلاک های روی دندانها برای دندان‌ها و سلامت دهان آسیب زا هستند. پلاک ها می توانند باعث التهاب و حساسیت‌های لثه ای بشوند.

گاهی اوقات لثه ها به دلیل وجود پلاک‌های دندانی شروع به خونریزی میکنند. این تخریب آهسته و تدریجی بافت لثه معمولاً منجر به مشکل تحلیل لثه و پسروی لثه ها از روی سطح دندان ها می شود که به آن تحلیل رفتن لثه می گویند.

مطالعه مطلب چگونه از دندان ها مراقبت کنیم؟ توصیه می شود.

همانطور که گفته شد پلاک های دندانی می توانند آسیب‌زا باشند و اگر به آنها توجه نشود باعث بروز مشکلات و خیم تری در درازمدت نیز می توانند باشند. در مواردی باکتری های پلاک ها می توانند پاکت های عمیقی را در کنار دندان‌ها تشکیل داده که این پاکت ها درون شان پر از چرک و مواد بیماری زا است که نهایتاً باعث تخریب استخوان زیر دندان شده و آسیب های جدی به سلامت دهان وارد می کنند.

مشکلات پوسیدگی دندان که با ایجاد حفره های مخرب روی دندان ها ایجاد می شود، زمانی ایجاد می‌شوند که پلاک دندان به مدت طولانی بر روی سطوح دندانی فرد باقی مانده باشند. در چنین وضعیتی شرایط مساعد برای باکتری ها فراهم شده و به لثه ها و سطوح دندان ها آسیب وارد می کنند. در مطلب مراحل پوسیدگی دندان درباره این موضوع توضیحاتی ارائه شده است.

با مسواک زدن دندانها و حفظ بهداشت دهان و دندان پلاک ها را از روی دندانها پاک کنید، تا دندان ها آسیب نبینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید