مراحل چسباندن و نصب لمینت دندان

لمینت دندان از خدمات دندانپزشکی پرطرفدار می باشد که توس دندنپزشک زیبایی در دندانپزشکی روی دندان ها نصب می شود. در این بخش درباره مراحل چسباندن و نصب لمینت روی دندان ها توضیحاتی ارائه می شود.

در لمینت های دندانی، دندانپزشک قبل از چسباندن دائمی لمینت بر روی دندان، لمینت ها را به صورت موقت روی دندان های فرد قرار می دهد تا از اندازه و رنگ لمینت ها اطمینان حاصل شود.

توجه داشته باشید که رنگ چسبی که لمینت ها را روی دندان ها می چسباند، در رنگ نهایی لمینت و ظاهر دندان های شما تاثیر گذار خواهد بود. برای همین است که رنگ چسب بر اساس رنگ نهایی مورد نظر لمینت انتخاب می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در باره لمینت ها ۲ مقاله زیر را می توانید مطالعه کنید:

۱- مزایای لمینت سرامیکی دندان ها

۲- دوام لمینت دندان چقدر است و برای چه کسانی مناسب است؟

مراحل چسباندن و نصب لمینت دندان

قبل از چسباندن لامینت، دندان ها باید آماده بشوند. ابتدا روکش موقت دندانی که در جلسه قبلی بر روی دندان ها قرار گرفته بود جدا می شوند. سپس دندانپزشک دندان هارا بخوبی تمیز می کند، تا آماده اتصال محکم تر لمینت به دندانها شود. بعد از انجام این مراحل دندانپزشک با چسب مخصوص، لمینت دندان را به سطوح دندانی می چسباند.

زمانی که لمینت به صورت صحیح در جای خود قرار گرفت، یک اشعه نور مخصوص به دندان های فرد تابانده می شود. این نور باعث می شود چسب استفاده شده فعال بشود و اتصال لمینت به دندان کاملا محکم شود.

اکنون آخرین مراحل از نصب لمینت دندان است. مرحله آخر مربوط به پاک کردن اضافات چسب لمینت و ارزیابی جویدن با شرایط جدید دندانها و تنظیم نهایی لمینت می باشد و اگر مشکلی نباشد کار نصب لمینت تمام شده است.

توجه: در مواردی ممکن است دندانپزشک از فرد بخواهد برای اطمینان از قرارگیری صحیحی لمینت ها روی دندان ها بعد از گذشت چند هفته دوباره به دندانپزشکی مراجعه کنید تا اگر مشکلی بود رفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید