لمینت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

لمینت های دندانی نمی تواند برای دندان تمامی افراد مناسب باشد. در ادامه مواردی از مشکلات دندانی بیان می شود، اگر شما دچار این مشکلات دندانی باشید لمینت های دندانی نمی توانند گزینه ای مناسب برای رفع مشکلات دندانی شما باشند.

معمولا لمینت دندان در شرایط زیر توسط دندانپزشکان توصیه نمی شود:

۱- نامرتبی و کجی شدید دندان های فرد: لمینت های دندانی می توانند نامرتبی جزئی دندان ها بپوشانند، اما اگر دچار نارمتبی شدید دندانی باشید، لازم است درمان ارتودنسی دندان برای رسیدن نتیجه مطلوب توسط متخصص ارتودنسی خوب انجام شود.

۲- سالم نبودن دندان های: پوسیدگی های دندانی و بیماری لثه ای می تواند مانع از انجام لمینت دندان شود. لازم است این مشکلات قبل از لمینت کردن دندان ها درمان بشوند. برای پیشگیری از پوسیدگی لازم است بخوبی از دندان ها مراقبت شود. پیشنهاد می شود مطلب کدام نواحی دندان بیشتر در معرض خطر پوسیدگی قرار دارند؟ مطالعه شود.

۳- مشکل دندان قروچه: عادت داشتن فشار دادن دندان ها روی هم در خواب یا بیداری که به آن دندان قروچه می گویند. دندان قروچه می تواند باعث می‌شود لمینت دندان شکسته شود یا ترک بردارد. بنابراین قبل از لمینت لازم است مشکل برطرف شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشکل دندان قروچه می توانید مطلب دندان قروچه چیست و چه عوارضی دارد؟ را مطالعه کنید.

۴- ضعیف بودن دندان های فرد: گفته می شود اگر دندان های فرد ضعیف باشد، یعنی میزان قابل توجهی از ساختار دندانی از بین رفته باشد و یا دندان فرد پرکردگی وسیعی داشته باشد، دندان به میزان کافی قوی نبوده و معمولا بعد از انجام لمینت نمی تواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

۵- ازبین رفتن یا کافی نبودن مینای دندان: گفته می شود اگر دندانپزشک بتواند لمینت را به مینای دندان بچسباند، درمان لمینت موفقیت ‎آمیزتر خواهد بود.

توجه داشته باشید که فقط دندانپزشک می‌تواند تعیین کند که آیا لمینت دندان برای فردی درمان مناسبی می باشد یا نه؟ اگر می خواهید برای حل مشکلات دندانی تان از لمینت استفاده کنید می توانید به یک دندانپزشکی مراجعه کنید یا وی بعد از بررسی های لازم درباره لمینت یا سایر روش های درمانی توضیحات لازم را برای رفع مشکل ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید