عصب کشی چقدر طول می کشد؟ (ساعت، دقیقه و تعداد جلسات)

مدت زمان و تعداد جلسات عصب کشی دندان با توجه به شرایط دندان ممکن است متفوت باشد. دندان ها از نظر موقعیت و تعداد ریشه باهم متفاوت هستند و همه این موارد در زمان و تعداد جلسات عصب کشی دندان موقر است. دندان های آسیب و دندان های ردیف عقب معمولا تعداد ۲ و بیشتر از ۲ ریشه دارند، و این در حالی است که تعداد ریشه دندان های ردیف جلو معمولا ۱ عدد است.

زمان عصب کشی دندان

گفته می شود زمان مورد نیاز برای عصب کشی دندان بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه متغیر است. یعنی کمترین زمان معمولا برای دندان های قدامی و بیشترین زمان برای دندان های خلفی و آسیاب می باشد.

تعداد جلسات عصب کشی دندان

بسیاری از عصب کشی ها در یک یا دو جلسه انجام می شود، اما ممکن است با توجه به وضعیت دندان ها تعداد این جلسات بیشتر نیز باشد.

در این جلسات بی حسی موضعی برای بی حس کردن دندان انجام می شود، دندانپزشک با یک مته کوچک یک نقطه دسترسی به داخل دندان ایجاد می کند و پالپ آسیب دیده و عفونی دندان برداشته می شود. سپس از یک ماده مخصوص ضد میکروبی برای از بین بردن باکتری های باقی مانده برای کاهش احتمال عفونت استفاده می شود. زانی که درون دندان تمیز و خشک شد دندانپزشک ترمیم دندانی را انجام می دهد.

چرا دندان عصب کشی می شود

عصب کشی دندان به علت آسیب دیدن پالپ دندان است. در واقع پالپ دندان بخش مرکزی دندان است که اعصاب و عروق خونی دندانی در این ناحیه قرار گرفته است و زمانی که این بخش آسیب می بیند برای نجات دندان، دندانپزشکان عصب که به آن درمان ریشه دندان نیز می گویند را انجام می دهند. گفته می شود با عدم عصب کشی دندان، ممکن است دندان آسیب های جدی تری دیده و حتی نیاز به کشیدن دندان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید