دندان چند ریشه دارد؟

اگر دندان عقل افراد را نیز در شمار سایر دندان ها حساب کنیم، هر فردی مجموعا ۳۲ دندان در دهانش دارد که برای جویدن مناسب خوراکی ها و تکلم صحیح و سلامتی به این دندان ها نیاز خواهد داشت.

همه دندان ها مهم و از نعمت های مهم الهی هستند. فارغ از نوع و شکل و ساختمان دندانها، هر انسانی باید سعی کند از این نعمت های الهی با ارزش محافظت کند و با رعایت اصول بهداشتی صحیح، از عفونت و خراب شدن دندان هایش پیشگیری کند.

یکی از سوالاتی که ممکن است برای برخی از افراد پیش بیاید این است که دندان ها چند ریشه دارند؟ در ادامه در سایت دندانپزشکی ولنجک توضیحاتی در این مورد ارائه می شود:

دندان چند ریشه دارد؟

پایین ترین قسمت هر دندانی را ریشه آن دندان می نامند که در قسمت زیر لثه قرار دارد.

برخی از دندان ها دارای ۱ ریشه در لثه می باشند. از دندان هایی که یک ریشه دارند می توان به دندان های قدامی و نیش اشاره کرد.

اما برخی از دندان های دیگر مانند دندان های آسیاب کوچک و آسیاب بزرگ دارای ۴ ریشه در لثه می باشند.

کانال ریشه دندان

امتداد مغز یا پالپ دندان در ریشه آن قسمتی دیگر را در ساختمان دندان به وجود می آورد که به آن کانال ریشه دندان می گویند. کانال های ریشه دندان از طریق دهانه ریشه دندان با بافت های نزدیک مرتبط می شوند. خون از طریق همین دهانه ها به مغز یا پالپ دندان انسان راه پیدا می‌کند. همچنین ارتباط مغز دندان با عصب بافت های اطراف نیز از همین طریق فراهم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید