دندان قروچه از علل ناهنجاری های فک

کسانی که از بیماری مفصل فک رنج می برند، معمولا دچار مشکل صدای فک بوده و در در زمان باز کردن دهان و بستن دهان صدای تق می شوند. این مشکل معمولا همراه با درد گردن و سر دردهای مکرر و همچنین در برخی موارد همراه با حساسیت دندانی می باشد.

در موارد خفیف این مشکل فقط باعث درد و ناراحتی در ماهیچه های فک فرد می شود، اما در موارد شدیدتر این مشکل معمولاً منجر به ناهنجاری های مفصل فکی یا دررفتگی فک خواهد شد.

اما دندان قروچه می تواند یکی از علل ایجاد بروز مشکل در فک باشد. گفته می شود کسانی که مبتلا به دندان قروچه هستند یا به علت عادت، دندان هایشان را روی هم می‌سایند یا دندان ها را روی هم فشار می دهند، این احتمال وجود دارد که دچار مشکلات شدیدی در ناحیه استخوان فک شان شده که اگر نسبت به درمان این مشکل اقدام نشود، ممکن است بر ساختار دندان ها و لثه ها و همچنین استخوان های صورت شان تأثیر منفی داشته باشد.

قبلا در سایت دندانپزشکی پرنس دو مقاله با عناوین دندان قروچه چیست و چه عوارضی دارد؟ و صدای مفصل فک چگونه درمان می شود؟ منتشر شده بود. که با مطالعه این مقالات می توانید اطلاعات بیشتر در زمینه دندان قروچه و مشلات فکی کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید