اهمیت نگهداری از دندان شیری کودک

والدین گرامی به نکته توجه داشته باشند که نگهداری از دندان های شیری کودکان بسیار با اهمیت است

برخی از والدین فکر می کنند چون دندان های شیری کودک دائمی نیستند و بعد از مدتی دندان های جدیدی جایگزین این دندان ها می شوند، پس دندان های شیری چندان اهمیت ندارند، در صورتی که اینطور نیست و این دندان های شیری کودکان بسیار با اهمیت می باشند، در واقع همین دندان های شری در سلامت دندان های کودک در دوران بزرگسالی نیز نقش مهمی را ایفا می کنند.

از دندان های فرزندانتان بخوبی مراقبت کنید و به بچه ها بهداشت دهان و دندان ها را بدرستی آموزش دهید تا از دندان های شیری بخوبی مراقبت شود. اگر از این دندان ها مراقبت نکنید، این دندان ها زودتر از موعد می افتند و این می تواند برای دهان و دندان کودک مشکل زا باشد.

اگر دندان شیری کودک بیافتد درحالی که هنوز دندان زیر آماده بیرون آمدن نیست نخستین مشکلی که می تواند اتفاق بیافتد این است که جای این دندان خالی می ماند می تواند باعث حرکت دندان های مجاور به سمت جای خالی شود. البته دندانپزشکان برای چنین مشکلی راهکاری دارند و آن استفاده از فضا نگهدار دندان کودک است.

همچنین افتادن زوتر از موعد دندان شیری کودک چند مشکل دیگر را نیز می تواند در پی داشته باشد.

  • اول اینکه ممکن است دندان های کناری کج شوند و یا جا بجا شوند و این می تواند باعث شود که دندان ها در آینده نیاز به درمان ارتودنسی داشته باشند.
  • دوم اینکه این مورد می تواند باعث مسدود شدن مسیر بیرون آمدن دندان دائمی زیر لثه ها بشود.

از دندان های کودک بخوبی مراقبت کنید، عواملی که باعث پوسیدگی می شوند را بشناسید و از پوسیدگی های دندانی پیشگیری کنید. همانطور که در بالا بیان شد این دندان ها در سلامت و کیفیت دندان ها در بزرگسالی موثر هستند.

به گفته بسیاری از دندانپزشکان با فلوراید تراپی و فیشور سیلانت بهتر می توان از دندان های بچه ها مراقبت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید