آیا دندان شیری کودک نیاز به عصب کشی دارد؟

متاسفانه دیده شده برخی ها به دلایلی مانند اینکه چون دندان های کودک دائمی نمی باشد و شیری هستند، چندان نیازی به مراقبت ندارند که این یک باور اشتباه است. حالا ممکن است برای برخی ها این سوال پیش بیاید که آیا زمانی که دندان کودک خراب شد، می توان دندان عصب کشی کرد؟ یا اصلا دندان شیری کودک نیاز به عصب کشی دارد؟

پاسخ بله است. زمانی که دندان کودک خراب و پوسیده می شود، این دندان نیاز به عصب کشی و ترمیم پیدا می کند. دندان های شیری بچه ها تقریبا تا سن ۱۲ سالگی می افتند و پس از آن دندان های دائمی شروع به رشد می کنند.

اما آیا به نظرتن اگر دندان کودکی مثلا در سن ۵ خراب شود کودک چندین سال باید با این دندان خراب سر کند؟ لزاماست بدانید که در مواردی همین دندان خراب و پوسیده باعث ایجاد بیماری و مشکلاتی در لثه می شود.

همچنین در سن تقریبا ۶ سالگی برخی از دندان های دائمی کودک شروع به رشد می کنند. در چنین شرایطی دندان ها سالم دائمی در مجاورت دندان شیری خراب و پوسیده قرار می گیرند و این می تواند برای دندان های دائمی خوب نباشد. در حالی که با عصب کشی و ترمیم دندان پوسیده کودک در همان ابتدا می توانیداز بروز مشکلات جدی تر در آینده جلوگیری کنید.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مطالب فیشور سیلانت دندان شیری کودک و ترمیم دندان شیری را مطالعه کنید.

برای داشتن دندان های دائمی سالم،لازم است از همان ابتدا به دندان های شیری کودک نیز توجه شود. از دندانپزشکان درباره این موارد مشورت بگیرید تا بتوانید به نحو احسن از دندان های فرزندانتان مراقبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید