آیا جرم گیری دندان ضرر دارد؟

سوالات مختلفی بعد از معاینات دندانپزشکی در رابطه با جرم گیری دندان از دندانپزشکان پرسیده میشه. مثلا سوال میشه که آیا جرم گیری ضرر دارد؟ آیا جرم گیری باعث از بین رفتن دندان یا ایجاد فاصله بین دندان ها میشود؟ و از این قبیل سوالات . . .

در ادامه در سایت دندانپزشکی ولنجک درباره این ابهامات پاسخ داده خواهد شد.

همانطور که احتمالاً در مطالب مختلف خوانده باشید، جرم یک ماده سخت بوده و به دندانها میچسبد و هم رنگ دندان ها نیز می باشد. جرم های دندانی به مرور زمان ایجاد شده و فاصله میان دندان ها را پر می کنند. جرم ها در حاشیه لثه ها نیز قرار می‌گیرند و باعث نشست لثه می‌شوند. توجه داشته باشید که جرم ها چون نزدیک به رنگ دندان ها هستند، ممکن است زمانی که روی دندانها قرار می‌گیرند افراد فکر می‌کنند جزئی از دندانهای شان هستند.

مطلب پیشنهادی مرتبط: آیا جرمگیری دندان را سفید میکند؟

همچنین زمانی که جرم روی دندان ایجاد می شود حالت یک عایق عمل کرده و باعث می شود محرک های طبیعی دهان مانند سرما و گرما روی دندان ها تاثیر چندانی نداشته باشند.

افرادی که جرم و پلاک دندان به مدت طولانی روی دندان‌هایشان قرار داشته باشد، ممکن است به این وضعیت عادت کنند و اینگونه تصور کنند که بعد از جرمگیری دندان و زمانی که این جرم ها از روی دندان ها برداشته می‌شود، مینای دندانش نازک تر شده، لثه هایش نشست کرده اند و بین دندان هایش فاصله ایجاد شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جرم های دندانی می توانید این مطلب را مطالعه کنید.

توجه داشته باشید که وجود جرم مضرات بسیاری برای دندان ها و لثه ها دارد، و از بین بردن جرم ها توسط دندانپزشک می‌تواند فواید بسیاری برای دندانها داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید