آیا جرمگیری دندان را سفید میکند؟

جرمگیری دندانی از خدمات دندانپزشکی می باشد که امروزه با استقبال افراد بسیاری در سراسر جهان و کشورمان رو به رو شده است و سوالات مختلفی درباره آن از دندانپزشکان پرسیده می شود. یکی از سوالاتی که ممکن است بسیاری از متقضیان جرمگیری داشته باشند این است که آیا جرمگیری دندان، باعث سفیدی دندان ها می شود؟

ممکن است افرادی با فکر سفید شدن دندان هایشان برای جرمگیری اقدام کنند و اینگونه فکر کنند که با جرمگیری دندانپزشکی می‌توان از شر بدرنگی دندانها خلاص شده و دندان های کاملا سفیدی داشت. آیا چنین فکر درباره جرمگیری درست است؟

پاسخ: جرمگیری دندانپزشکی با از بین بردن رسوبات روی دندانها مقدار کمی باعث سفید شدن دندان ها می‌شود. هدف اصلی جرمگیری حذف رسوبات و جرم های روی دندان ها که باعث آسیب به دهان، لثه و دندان ها می شود است و نباید از جرمگیری انتظار درخشندگی و سفیدی دندان ها را داشت.

درباره حساسیت دندانی بعد از جرمگیری نیز سوال می شود که در ادامه درباره این مورد نیز توضیحاتی مختصر ارائه می شود.

بعد از جرمگیری و کنده شدن جرم ها از روی دندان ها، لایه ای از روی دندان هایتان برداشته می شود و دندانها با تماس با هوا و خوراکی ها بیشتر از قبل احساس سرما یا گرما می کنند و ممکن است کمی نیز تیر بکشند. ولی گفته می شود این موضوع طبیعی بوده و نشانه آسیب دیدگی دندان هایتان نیست. و بعد از مدتی برطرف می شود. می توانید در این مورد با دندانپزشک تان یا مرکز دندانپزشکی که برای جرمگیری دندان هایتان مراجعه کرده اید مشورت داشته باشید تا بهترین راهنمایی را برای شما داشته باشند.

جرم های دندانی موادی هستند که بر روی سطوح دندانها چسبیده می شوند و بعبارتی رسوب می کنند. این جرم ها می توانند از پس مانده های مواد غذایی بر روی دندان یا استعمال دخانیات و یا رسوب ترشحات لثه و غدد بزاقی بر روی دندانها باشند که کم کم و به مرور زمان آهکی شده و تبدیل به جسمی سخت بر روی دندان ها می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید