علت خشکی دهان چیست؟ چگونه خشکی دهان را از بین ببریم؟

هنگامی که متوجه علائم خشکی طولانی مدت دهان شدید برای ارزیابی علت و سلامت دندان ها و لثه ها به دندانپزشکی مراجعه کنید. برای نظارت بر سلامت دهان و انجام اقدامات پیشگیرانه به طور منظم، مراجعه مکرر به دندانپزشک در هنگام تجربه علائم خشکی دهان لازم است. نادیده گرفتن علائم خشکی دهان می تواند منجر به درمان دندانپزشکی پرهزینه در دراز مدت شود.

زمانی که فری برای بهبود وضعیت رطوبت و تولید بزاق دهان خود به یک دندانپزشک مراجعه می کند، چه اتفاقی می افتد و دندانپزشک چه مواردی را بررسی می کند؟ در وهله اول داروهایی که فرد مصرف می کند بررسی می شود و مشخص می شود که آیا عامل اصلی خشکی دهان مصرف داروها هستند یا خیر علت چیر دیگریست. اگر علت خشکی دهان داروها باشند، پزشک این داروها را با داروهای دیگری جایگزین می کند.

گفته می شود کم آبی بدن، استعمال دخانیات، جراحت یا جراحی در ناحیه سر و گردن، درمان سرطان و سن می توانند از دیگر علل خشکی دهان باشند. برای اطلاع از علت اصلی خشکی دهان و درمان این مشکل می توانید به پزشک مراجعه کنید؟ پزشکان بعد از بررسی های لازم روشی درمانی مناسب را برای رفع مشکل به کار می گیرند. گفته می شود در برخی موارد پزشکان مصرف بزاق مصنوعی یا داروهایی که تولید بزاق در دهان را افزایش می‌دهند تجویز می‌کنند.

این مورد نیز می تواند برای شما سوال باشد که در خشکی دهان چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر متوجه علائم مزمن و مداوم خشکی دهان تان شده اید، لازم است که به پزشک یا دندانپزشک مراجعه شود. به علت دلیل توصیه می شود که علائم خود را تحت کنترل بگیرید و موارد زیر را بررسی کنید:

• احساس خشکی در دهان یا گلو
  • ترک خوردن لب ها
  • احساس غلیظ شدن بیش از حد بزاق دهان
  • مشکل در جویدن غذا یا بلعیدن غذا
  • احساس خشک شدن سطح زبان و زبر شدن زبان

اگر که احساس می کنید که مصرف دارویی خاص باعث خشکی دهان تان شده یا متوجه علائم دیگری در مورد بیماری های زمینه ای خود شده اید، توصیه می شود ابتدا باید به پزشک مراجعه کنید. معمولا پزشکان آزمایش خون برای بررسی وضعیت تان انجام می دهند و میزان بزاق دهان تان را هم اندازه گیری می کنند. در چنین وضعیتی باید علت خشکی دهان تان مشخص شده و بعد گزینه های درمانی توسط پزشک شود. اگر احساس می کنید با مشکل خشکی دهان مواجه هستید به پزشک مراجعه کنید.

اگر علائم خشکی دهان را تجربه می‌کنید که پس از یک یا دو روز از بین نمی‌روند یا برطرف نمی‌شوند، یا اگر در مورد خشکی دهان سؤالی دارید می توانید با دندانپزشکی ولنجک تماس بگیرید.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید