۴ علت بیماری و خونریزی لثه ها

بیماری و خونریزی های لثه ای می تواند علل مختلفی داشته باشند که ما در اینجا به ۴ مورد از آنها اشاره می کنیم:

سیگار و استعمال دخانیات

کسانی که سیگار مصرف می کنند به دلیل وجود مواد سمی در سیگار در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری و مشکلات لثه ای قرار دارند. در حقیقت این مواد سمی هم به سلامت کلی بدن آسیب می رسانند و هم می‌توانند باعث التهاب لثه ها شوند. استعمال دخانیات و مصرف سیگار ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن را به همراه دارد و مشکلات بسیاری برای سلامتی بدن ایجاد می کند.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ها

رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان و عدم مسواک زدن دندان ها و عدم استفاده از نخ دندان می‌تواند باعث ایجاد پلاک بر روی دندان ها و بین دندان ها شده و باعث متورم شدن لثه ها و بروز مشکلات لثه ای می شود.

رژیم غذایی

استفاده از رژیم غذایی نامناسب و ناسالم نه تنها برای سلامتی بدن بد است، بلکه می تواند با سلامت دندان ها نیز در ارتباط باشد. برای همین انتخاب رژیم غذایی مناسب و سالم مانند میوه‌ها و سبزیجات مختلف حاوی کلسیم، ویتامین D، ویتامین C، منگنز، و مواد ضد التهاب مانند روغن ماهی می توان به سلامت دندان ها و بدن کمک کرد.

مصرف دارو

مصرف برخی داروها نیز می تواند باعث بروز مشلاتی در لثه ها شود. مثلا گفته می شود مصرف داروهای رقیق‌کننده خون می تواند از دلایل احتمالی خونریزی لثه ای باشد. بهتر است در این مورد و درباره شرایط درمانی و داروهای احتمالی مصرفی تان با دندانپزشک و پزشک متخصص تان صحبت و مشروت داشته باشید.

استرس

در مقالات مختلف بیان شده است که استرس می تواند برای سلامتی آسیب زا باشد. گفته می شود استرس می تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای سیستم ایمنی بدن بشود و به این ترتیب در فرآیند مبارزه با بیماری های لثه ای اختلال ایجاد کند.

اگر با مشکلات لثه ای مواجه هستید توصیه می شود به یک دندانپزشک متخصص بیماری های دهان مراجعه کنید. همچنین می توانید مقالات التهاب لثه چیست؟ درمان، علل و علائم التهاب لثه و خونریزی لثه هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را مطالعه کنید.