کشیدن دندان و ایمپلنت فوری

کسانی که یک یا تعدادی از دندان هایشان را از دست می دهند ممکن است برای لبخند زدن کمی معذب باشند یا زمان صحبت کردن کمی به مشکل بخورند و نتوانند کلمات را بخوبی قبل بیان کنند، همچنین ممکن است در کنار این موارد مشکلات جویدن غذاها و خوراکی ها ناشی از نبود دندان تاثیر منفی بر عادات غذایی این افراد بگذارد که چنین موردی می تواند در سلامت افراد نیز اثرگذار باشد، چرا که تغذیه نقش مهمی در سلامتی افراد دارد.

همانطور که احتمالا می دانید با ایمپلنت می توان مشل بی دندانی را رفع کرد. ایمپلنت های دندانی ریشه مصنوعی دندان و تاج مصنوعی دندان می باشد و عملکردی نزدیک به دندان طبیعی افراد دارند. این ریشه های مصنوعی دندان که معمولا از جنس تایتانیوم می باشند، به عنوان جایگزین یک یا تعدادی دندان از دست رفته توسط مراکز دندانپزشکی استفاده می شوند. خدمات ایمپلنت در مراکز دندانپزشکی با انواع برندها و با انواع روش های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد، یکی از روش های ایمپلنت که شاید تاکنون اسمش را شنیده باشید ایمپلنت فوری است.

ایمپلنت دندان فوری چیست و چگونه انجام می شود؟

این روزها درباره ایمپلنت فوری دندان بیشتر صحبت می شود، در ادامه درباره این موضوع توضیحات بیشتری مطالعه خواهید کرد. اینکه منظور از ایمپلنت فوری چیست و چه زمانی می توان از ایمپلنت فوری استفاده کرد؟

متخصص های ایمپلنت در مواردی می تواننند بلافاصله بعد از کشیدن ریشه دندان، ایمپلنت را در محل خالی دندان قرار دندان، ایمپلنت معمولا برای جالی خالی دندان از دست رفته استفاده می شود اما در مواردی ممکن است دندان یا ریشه دندان در لثه باقی مانده باشد، دندانپزشک می تواند این دندانی که کشیده می شود، همزمان ایمپلنت را در محل دندان کشیده شده قرار دهد.

در چنین روشی اگر که استخوان و بافت نرم‌ یعنی لثه کافی باشد، متخصص ایمپلنت دندان می تواند بدون جراحی و باز کردن ناحیه و با حداقل میزان دست کاری، ایمپلنت را در محل دندان کشیده شده قرار بدهد. البته این روش برای همه افراد اکان پذیر نیست و برای ایمپلنت فوری لازم است لثه و فک فرد شرایطی را داشته باشد.

برای مثال در انجام این روش علاوه بر لزوم وجود استخوان و بافت نرم کافی (لثه)، لازم است انتهای ریشه دندان در استخوان نیز سالم باشد و اگر که در انتهای ریشه دندان، ضایعه کیستیک یا عفونی وجود داشته باشد، ایمپلنت فوری دندان توصیه نمی شود، چراکه منجر به انتقال عفونت به بخش های عمقی تر استخوان می شود و مشکلاتی بعد از جراحی بروز خواهد داد.

مقاله پیشنهادی: ماندن ریشه دندان در دهان و لثه

همه می توانند از ایمپلنت استفاده کنند؟

کسانی که می خواهند دندان هایشان را ایمپلنت کنند باید سلامت لثه ای و استخوان فک کافی و مناسب برای پشتیبانی از ایمپلنت برخوردار باشند.

همچنین کسانی که از ایمپلنت استفاده می کنند لازم است به بهداشت دندان هایشان اهمیت داده و ویزیت منظم دندانپزشکی برای بررسی وضعیت ایمپلنت و دندان ها را داشته باشند.

البته افراد سیگاری با مصرف زیاد سیگار، کسانی که دیابت یا مریض قلبی دارند و بیمارانی که در ناحیه سر و گردن شان شیمی درمانی داشته اند، لازم است قبل از کاشت ایمپلنت دندان توسط دکتر معاینه شده و شرایط آنها بررسی شود و ملوم شود که می توانند از ایمپلنت استفاده کنند یا خیر و لازم است از روش های دیگری برای جایگزینی مشکلات دهان و دندانی شان استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید