کامپوزیت دندان چگونه انجام می شود؟

کامپوزیت دندان از خدمات دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی می باشد که امروزه برای رفع بسیاری از مشکلات دندانی افراد مورد استفاده در مراکز دندانپزشکی است.

در این بخش از سایت مرکز دندانپزشکی ولنجک درمورد کامپوزیت ها توضیحاتی ارائه می شود اینکه “کامپوزیت دندان چگونه انجام می شود؟”

۱- در ابتدای کار تمامی دندان های فرد مورد بررسی دندانپزشک قرار می گیرند و در صورت مشاهده پوسیدگی در دندان، ابتدا پوسیدگی های دندان برداشته می شود.

۲- سپس سطوح دندان جرمگیری می شوند و بعد از خشک کردن دندان ها، مواد خمیری شکل (کامپوزیت دندان) بر روی دندان فرد قرار داده می شود.

۳- بعد از قرار گیری کامپوزیت روی دندان و فرم دهی آن، نوری آبی رنگ بر روی دندان های فرد تابانده می شود، این نور برای سخت شدن مواد کامپوزیتی بر روی دندان استفاده می شود.

۴- بعد از انجام مراحل بالا در نهایت، چسبی مخصوص بر روی دندان مورد نظر زده می شود.

کامپوزیت به طور مستقیم روی دندان آسیب دیده اعمال می شود و تا زمانی که دندان شکل اصلی و طبیعی خود را پیدا کند، روی دندان شکل دهی انجام می شود. و در نهایت با نور خاصی که ساختار مولکولی آن را متبلور می کند، این ترکیب درست مانند یک دندان طبیعی سخت می شود.

چند نکته

مصرف خوراکی های سفت و سخت مانند یخ و برخی آجیل ها پس از کامپوزیت دندان می تواند سبب لب پریدگی کامپوزیت دندانی بشود. پس در زمان مصرف این گونه خوراکی ها می بایست مراقب باشید.

در موارد مختلفی افراد برای اصلاح طرح لبخند زیبایی تمایل دارند از کامپوزیت دندان استفاده کنند. توجه داشته باشید کسانی که مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان، کجی و بهم ریختگی شدید دندان، بیماری های لثه ای و … دارند، ابتدا لازم است دندانپزشک به رفع مشکلات موجود بپردازند و سپس اقدام به اصلاح طرح لبخند کند. یعنی بدون رفع مشکلات نمی تواند از کامپوزیت های دندانی استفاده کرد.

کامپوزیت های دندانی انواع مختلفی دارند. نوع کامپوزیت ها با توجه به شرایط دندان و دهان فرد، بعد از بررسی معاینات لازم مشخص می گردد. اطلاعات بیشتر را می توانید از دندانپزشک تان دریافت کنید.

تعداد جلسات انجام کامپوزیت دندان در دندانپزشکی ۱ جلسه می باشد. کامپوزیت دندان از لحاظ هزینه می تواند مقرون به صرفه تر از بسیاری روش های درمانی مشابه باشد.

کامپوزیت چیست؟ این ماده همیر شکل همرنگ دندان ها است که به دندان های ما مناسب ترین شکل را می دهد، به طوری که بعد از ترمیم دندان با کامپوزیت شکل ظاهری دندان مانند یک دندان طبیعی می شود. کامپوزیت در رنگ های مختلف موجود است، و  دندانپزشک مشابه ترین رنگ به دندان های طبیعی ما انتخاب می کند.

قبلا در مطلبی درباره مزیت و معایب ترمیم دندان با کامپوزیت توضیحاتی بیشتری ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید