کاشت ایمپلنت دندان چه تاثیری روی دندان های طبیعی کناری دارد؟

شاید برای برخی ها این سوال باشد که استفاده از ایمپلنت دندان به حفظ سایر دندان ها نیز کمک میکند؟ آیا کاشت ایمپلنت دندانی تاثیری روی دندان های کناری دارد؟

کشیدن یک دندان یا از دست رفتن یک دندان می تواند باعث تغییراتی در موقعیت دندان های کناری شود.

حتی حتی گفته می شود از دست رفتن یک دندان می تواند تاثیراتی برای دندان های مقابل می نیز داشته باشد و می تواند باعث شود دندان مقابل از حفره خود آرام آرام خارج شده و به سمت ناحیه بی دندان فک مقابل خود حرکت کند.

به طور کلی دندان های ما حرکت های کمی دارند که در تعامل با یکدیگر می باشند، در واقع دندان های کناری و دندان های مقابل مانع حرکت آن ها می شود. از دست رفتن و کشیدن دندانی این تعادل را بر هم می زند.

توجه داشته باشید که حرکت کردن و کج شدن دندان علاوه بر بهم خوردن نظم دندانها، شرایط بافت لثه اطراف و نمای آن را نیز تغییر میبدهد و این تغییرات استعداد ابتلا به بیماری های پریودنتال (بیماری های لثه ای) را افزایش می دهند.

این عدم تعادل می تواند عاملی باشد برای تجمع میکروب ها و تشکیل پلاک میکروبی، پوسیدگی دندان و التهابات لثه ای، جابجایی و حرکت دندان، که علاوه بر اینکه بر ظاهر صورت و ترتیب دندان ها موثر بوده، باعث تغییر نیروهای ناشی از جویدن بر روی دندان ها نیز می شود.

گفته می شود یک جایگزین مناسب برای دندان های از دست رفته می تواند ایمپلنت دندان باشد. ایمپلنت های دندانی به حفظ دندان های موجود کمک خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید