چگونه از دندان ها مراقبت کنیم؟

با حفظ رعایت بهداشت دهان و دندان, مسواک و نخ دندان کشیدن دندانها به خوبی می توانید از دندان هایتان مراقبت کنید.

همانطور که می دانید مسواک زدن از مهمترین کارهای روزانه است که هر فردی باید دندان هایش را به درستی مسواک بزند.

مسواک زدن دندان نه تنها برای سلامت دندان و دهان، بلکه برای سلامت کلی بدن اهمیت دارد.

در انتخاب و خرید مسواک تان دقت کنید و مسواک خوبی خریداری کنید. برای انتخاب مسواک مناسب برای دندان هایتان تحقیق کنید و اگر به نتیجه مطلوبی نرسیدید حتماً از دندانپزشک تان در این مورد سوال کنید.

دندانپزشکی با مشاهده و آگاهی از شرایط دهان و دندان هایتان یک مسواک مسواک و خمیردندان خوب و مناسب را به شما معرفی خواهد کرد.

همچنین جخت پیشگیری از بروز مشکلات دندانی و لثه تکنیک های روش صحیح مسواک زدن را یاد بگیرید، این کار شما می تواند در مقابله با باکتری‌ها و آلودگی‌هایی که در بخش‌های مختلف دهان تجمع می‌کنند کمک شایانی کند.

همچنین به طور مرتب به یک دندانپزشکی خوب مراجعه کنید تا از سلامت دندان هایتان اطمینان حاصل کنید و اگر مشکلی در دندان هایتان مشاهده شد به موقع نسبت به درمان شان اقدام کنید.

گفته بسیاری از دندانپزشک ها توصیه می‌کنند که روزانه حداقل دو مرتبه دندان ها را مسواک بزنید، یکبار در زمان صبح و یک بار هم قبل از خوابیدن دندان ها مسواک بزنید. گفته می شود که اگر شما بتوانید برنامه تان را طوری تنظیم کنید که یکبار هم بین این دو زمان دندان ها را مسواک بزنید بهتر خواهد بود. البته بهتر است در این مورد که روزانه چند بار دندان ها را مسواک بزنیم با دندانپزشک تان نیز صحبتی داشته باشید.

همچنین گفته می شود که مسواک زدن دندانها فقط بخشی از مراقبت های روتین از دندان ها می باشد. لازم است افراد حداقل یک بار در روز بین دندان هایشان را با نخ دندان به خوبی و درستی تمیز کنند. باکتری‌های باقیمانده در میان دندان‌ها، مناطقی که مسواک به آنجا دسترسی ندراد، می توانند باعث پوسیدگی های دندانی بشوند. نخ دندان ها به جدا شدن این پلاک ها و باکتری های بین دندانی و باقیمانده خوراکی‌ها در بین دندان‌ها و زیر لثه‌ها کمک می‌کنند.

همچنین در کنار روش صحیح مسواک زدن دندان و استفاده از نخ دندان و تمیز نگه داشتن دندان ها و لثه ها، داشتن یک رژیم غذایی صحیح و استفاده بسیار کم از خوراکی ها و نوشیدنی های شیرین پر قند و اسنک‌ها به سلامت بیشتر دندان ها کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید