چرا دندان ها زرد و بدرنگ می شوند؟

مشکل زردی دندان ها، مشکلی است که متاسفانه شاید افراد بسیاری با آن رو به رو باشند. برای همین در این مطلب از دندانپزشکی ولنجم به بررسی برخی از علل زردی دندان ها می پردازیم.

۱- عدم رعایت بهداشت دهان و دندانها

اهمیت ندادن به بهداشت دهان و عدم استفاده از مشواک می تواند علاوه بر مشکلاتی مانند پوسیدگی که برای دندان ها به وجود می آورد، باعث تغییر رنگ و زردی دندان ها نیز شود.

۲- استعمال دخانیات

دخانیات هم به سلامتی کلی بدن بسیار ضرر دارد. هم برای اطرافیان و عزیزانمان و هم برای دندان هایمان. ایجاد لکه روی دندان ها و تغییر رنگ در دندان ها به علت نیکوتین و قطران موجود در سیگار اتفاق می افتد. نیکوتین ماده ای بدون رنگ است، اما زمانی که با اکسیژن ترکیب شود رنگ آن زرد می شود.

۳- تغذیه

گفته می شود مواد غذایی و خوراکی ها از اصلی ترین عوامل تغییر رنگی دندانها هستند. چای و قهوه، آبنبات های رنگی، نوشابه ها، خوراکی ها حاوی ادویه ها رنگی از جمله خوراکی هایی هستند که می توانند باعث تغییر رنگ در دندان ها شوند.

سایر موارد

البته به غیر از موارد بالا، موارد دیگری نیز وجود دارند که می توانند باعث تغییر رنگ و زردی در دندان ها شوند. عواملی مانند: ژنتیک، ضربه دیدن دندان، مصرف برخی داروها، وجود اختلال دندانی و …

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید