پیشگیری از بیماری لثه

قبلا توصیه هایی برای پیشگیری از بیماری لثه در سایت دندانپزشکی ولنجک کطرح شده بود. در این مطلب از دندانپزشکی ولنجک توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه خواهد شد.

متأسفانه افراد بسیاری وقتی متوجه بیماری لثه شان می‌شوند که علائم هشدار دهنده پریودنتیت که وضعیت پیشرفته بیماری لثه است، پدیدار شده است و آسیب هایی به دهان و دندان ها وارد شده است. توجه داشته باشید که در این زمان بازگرداندن آسیب های وارده ممکن نبوده، با این حال باز هم در موارد بسیاری با درمان های به موقع دندانپزشکی می‌توان جلوی از دست رفتن دندان را گرفت.

به این مورد نیز توجه داشته باشید گفته می شود بیماری های لثه ای اعم از ژنژیویت یا پریودنتیت اولین عامل از دست دادن دندان ها در افراد بزرگسالان می‌باشد. بنابراین حواستان به لثه هایتان باشد.

لازم است افراد همواره به سلامت دهان و دندان هایشان توجه ویژه داشته باشند. گفته می شود بیماری های لثه و عدم توجه به سلامت دهان و دندانها می‌تواند به بیماری سایر بخش های بدن از جمله قلب منجر بشود.

چند مورد است که می تواند در پیشگیری از بیماری لثه موثر باشد:

رژیم غذایی مناسب

رژیم های غذایی سالم و مناسب در تمامی سنین جهت حفظ سلامت دندان ها و لثه ها ضروری و لازم می باشد. یک رژیم غذایی سالم و متعادل باید شامل گروه های غذایی سالم و مختلف از جمله آجیل و مغزیجات گیاهی، میوه جات و سبزیجات، غلات و محصولات لبنی باشد. با استفاده از یک رژیم غذایی سالم مواد مغذی لازم برای بدن انسان تأمین شود. برخی محقق ها معتقد هستند اسیدهای چرب امگا۳ که در ماهی های چرب به وفور یافت می‌شوند، می‌توانند التهابات را کاهش بدهند و خطر بیماری های لثه را نیز کاهش دهند.

عدم استفاده از دخانیات

دخانیات برای سلامت تمامی اعضای بدن مضر است. محصولات تنباکو علاوه بر اینکه باعث تغییر رنگ دندان ها و ایجاد لکه روی دندان ها می شوند، خطر سرطان دهان و بیماری های لثه و دهان را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهند. در صورتی که هر نوع دخانیاتی مانند سیگار و قلیان مصرف می کنید حتماً به فکر ترک آن باشید. دخانیات هم برای شما و هم اطرافیان و خانواده شما مضر است.

استفاده روزانه از مسواک و نخ دندان

پوسیدگی های دندانی و بیماری های لثه ای تنها مشکل مربوط به افراد بزرگسال نیست. بسیاری از نوجوان ها و جوان ها نیز دچار و درگیر بیماری لثه هستند. برای جلوگیری از این مشکلات دهان و دندان لزام است با کمک مسواک و نخ دندان همواره بهداشت دهان و دندان ها را بخوبی رعایت کنید.

مراجعه به دندانپزشک

دندانپزشک های بسیاری توصیه می کنند که هر ۶ ماه یکبار به مراکز دندانپزشکی مراجعه شود و اگر که بیماری لثه ای داشته باشید، دفعات مراجعه تان به دندانپزشکی بیشتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید