مراقبت بهتر از دندان ها با چند توصیه دندانپزشکی

با رعایت برخی نکات بهتر می توانید از دندان هایتان مراقبت کنید. در ادامه به مواردی اشاره می شود.

چکاپ زمستانی

یکی از راهکارها برای مراقبت بهتر از دندان های خود در زمستان، معاینه دندانپزشکی در این فصل سرما است. دندان ها در هوای سردتر منبسط می شوند و این می تواند منجر به ایجاد ترک در مینای شود. اگر به سرعت ترمیم نشوند، ممکن است گسترش بیشتری پیدا کنند و باعث آسیب دائمی به مینای دندان شوند و دندان با مشکلات جدیتری رو به رو شود. البته غیر از زمستان در فصول دیگر نیز چکاپ های دندانپزشکی لازم است. در کل بسیاری از دندانپزشکان می گویند چکاپ دوبار در سال برای بررسی وضعیت دندان های لازم است.

با رزرو نوبت و مراجعه به یکی از دندانپزشکی های مورد نظرتان می توانید نسبت به شناسایی به موقع مشکلات دندانی تان اقدام نمایید.

مراقبت از لثه ها

لثه ها نقش مهم و ویژه ای در سلامت دهان و دندان هایمان دارند. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، عدم مسواک زدن دندانها باعث ایجاد پلاک و جرم روی دندان ها می شود. این جرم ها در خطوط اتصال لثه و دندان ایجاد شده و باعث بروز مشکلاتی جدی می شوند. مراقب هرگونه التهاب و بیماری لثه ای باشید و اگر موردی مشاهده کردید بهتر است برای بررسی به دندانپزشکی مراجعه کنید.

تغییر روال تمیز کردن دندانها

اگر قبلا بعد از مسواک زدن دندان ها، دندان هایتان حساس می شدند شاید بهتر باشد روال تمیز کردن دندان هایتان را تغییر دهید، علت این حساسیت دندانی می تواند ناشی از سخت و زبر بودن مسواک باشد و یا به روش غلط دندان ها را مسواک می زدید، مسواک تان را به مسواکی با برس نرم تغییر دهید و روش صحیح مسواک زدندان ها را بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید