فیشور سیلانت دندان شیری کودک

فیشور سیلانت یا شیارپوشی دندان های کودکان چیست و چه مزایایی برای دندان های کودکان دارد؟ در این بخش از دندانپزشکی ولنجک درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

فیشورسیلانت دندان های کودک باعث کاهش پوسیدگی در دندان های کودک می شود. گفته می شود استفاده از شیار پوش دندانی یا همان فیشورسیلانت یکی از راه های دیگر جهت افزایش مقاومت دندان های کودک و همچنین راهی برای پیشگیری از پوسیدگی های دندانی در کودکان می باشد. برا کسب اطلاعات بیشتر می توانید مطلب برای جلوگیری از پوسیدگی دندان چه کنیم؟ را مطالعه کنید.

درباره سن مناسب جهت فیشور سیلانت سوال می شود. گفته می شود سنین بین ۶ تا ۱۲ سالگی بهترین سن برای استفاده از شیارپوش دندان (فیشورسیلانت) می باشد.

فیشور سیلانت چگونه انجام می شود؟

در روش فیشور سیلانت دندانپزشکی یا همان شیار پوش دندان از مواد رقیق رزینی که همرنگ دندان ها نیز می باشند برای پوشانیدن شیارهای عمیق و منافذ سطحی دندان که بیشترین پوسیدگی های دندانی نیز از این نواحی آغاز می شود، استفاده می شود. دندانپزشک برای انجام فیشور سیلانت ابتدا سطح دندان کودک را کاملا با استفاده از بروساژ تمیز می کند، بدون اینکه دندان تراشی بخورد. سپس مواد رقیق رزینی فیشورسیلانت مثل چسب و با دقت بر روی دندان ها قرار داده می شود و در مواد فیشور سیلانت با استفاده از نور دستگاه مخصوصی بر روی دندان ها سفت و محکم می شوند.

اطلاعات بیشتر

۱- چکاپ های دندانپزشکی و بررسی وضعیت دندان ها فرموش نشود، گفته می شود هر ۶ ماه یک بار مراجعه به مراکز دندانپزشکی برای معاینه دندان ها مناسب می باشد.

۲- مسواک و رعایت بهداشت دهان و دندان های کوذکان فراموش نشود. اگر که کودک در کنار فیشورسیلانت از مسواک زدن دندان ها نیز استفاده کند و با توصیه های دندانپزشک همیشه بهداشت دندان و دهان کودک به خوبی راعیت شود، میزان سلامت دندان ها بسیار بهتر و بیشتر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید