علت زرد شدن دندان ها چیست؟

چرا دندانها زرد می شوند؟ شاید این سوال برای شما نیز پیش بیاید که علت زرد شدن دندان ها چیست؟

با استفاده از روش هایی مانند بلیچینگ دندان می توان زردی دندان ها را کمتر کرده یا از بین برد، اما لازم است برای اینکه همواره دندان های سفیدی داشته باشید از دندان ها مراقبت کرده و عواملی که باعث زردی دندان ها می شوند را نیز بشناید. می توانید مطالب بلیچینگ دندان در خانه و بلیچینگ دندان در مطلب دندانپزشکی را نیز مطالعه فرمایید. در ادامه برخی از از علل زرد شدن دندان ها را می گوییم.

برخی از عوامل مهم زرد شدن دندانها عبارت است از:

ژنتیک: این مورد می تواند یکی از اصلی ترین و بنیادی ترین دلایل زرد شدن دندانها باشد. گاها رنگ دندانها ارثی است و هیچ دلیل دیگری ندارد.

مصرف برخی داروهای خاص نیز می تواند باعث تغییر رنگ در دندان ها بشود

استفاده از برخی مواد غذایی رنگ زا مانند چای یا قهوه، نوشابه ها و خوراکی های پرادویه می توانید باعث زردی دندان ها شود. قهوه و چای و بخصوص چای از رایج ترین نوشیدنی هایی هستند که در بین مردم استفاده می شوند و که رنگ دندانها را عوض می کنند. همچنین نوشابه و نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا ( که رنگ مصنوعی دارند ) هم از دیگر دلایل زرد شدن دندان ها می باشند.

پوسیدگی دندان و خرابی دندان، از دیگر دلایل تغییر رنگ دندان های افراد است. وقتی که مینای دندان بع دلایلی مانند خوردن غذاهای شیرین و اسیدی از بین برود، که به آن پو.سیدگی دندان می گویند و این مورد نیز از علل تغییر رنگ در دندان ها است.

مصرف دهانشویه های حاوی کلرهگزیدین نیز می تواند سبب تغییر رنگ در دندان ها شود.

استعمال دخانیات مانند سیگار هم از عوامل تغییر رنگی دندانی می باشند. سیگار نه تنها اعتیاد آور است و برای سلامتی خود فرد و سایر افراد ضرر دارد ، بلکه باعث بدرنگ شدن دندان ها نیز می شود.

وارد شدن آسیب یا ضربه شدید به دندان نیز می تواند باعث تغییر رنگ دندان شود

افزایش سن از دیگر دلایل تغییر رنگ دندان ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید