رنگ روکش دندان را چه کسی و چگونه انتخاب می کند؟

انتخاب رنگ مناسب برای روکش های دندانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. اگر روکش نهایی دندان سطحی پورسلین یا چینی داشته باشد، دندانپزشک برای آن رنگی کاملاً مشابه با رنگ سایر دندان های طبیعی تان اقدام می کند. برای همین منظور دندانپزشک مجموعه ای از پوسته های کوچک که شبیه به دندان و در رنگ های مختلف از جنس پورسلین می باشد و بر اساس رنگ کد گذاری شده اند رنگ مناسب را برای دندان فرد انتخاب می کند. به این مجموعه راهنمای رنگ ترمیم دندان می گویند. دندانپزشک هر نمونه را بر روی دندان قرار دهد تا رنگش را با رنگ دندان‌های مجاور مقایسه کرده و بهترین رنگ را انتخاب کند.

قبل از این که دندانپزشک تان روکش نهایی را برای دندان انتخاب و بر روی دندان بچسباند، لازم است ابتدا مطمئن بشود رنگ و شکل این روکش کاملاً مناسب است. به همین دلیل دندانپزشک ابتدا ترمیم را موقتاً در جای خود قرار می‌دهد و آن را ارزیابی می‌کند که آیا مناسب است یا نه. در صورت نیاز به تنظیم این کار انجام شده و دوباره این مسئله تکرار می‌شود.

مطالعه مقاله مراحل نصب روکش دندان می تواند برای شما مفید باشد.

لازم است گفته شود که گاها ممکن است چندین مرتبه روکش بر روی دندان قرار بگیرد و دوباره برداشته و تنظیم بشود. سپس رنگ روکش بررسی می‌شود. مخصوصا زمانی که که ترمیم برای دندان های ردیف جلو استفاده می شود، برای دندان های جلویی باید دقت زیادی صورت بگیرد.

در این مرحله و در این مورد هر پرسشی که دارید حتماً با دندانپزشک تان در میان بگذارید. چرا که پس از چسباندن روکش دندانی دیگر هیچ تغییری نمی‌توان ایجاد کرد. برای این منظور در انتخاب دندانپزشک تان نیز دقت لازم را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید