درمان مشکلات دندانی کودکان با مراجعه به دندانپزشکی کودکان

برخی از درمان های دندانپزشکی در کودکان شمال مواردی زیر می شود:

• پیگیری و پیشگیری از اختلال در رویش دندان های کودکان
  • بررسی میزان سلامت دندان ها و درمان مشکلات در زمان مشاهده مشکل
  • استفاده از روش های پیشگیریانه از دندان های شیری و دائمی کودکان
  • آموزش رعایت بهداشت دهان و دندان ها به کودکان
  • درمان پوسیدگی دندان های شیری و دائمی که یکی از اصلی ترین عوامل مشکلات دندانی است
  • محافظت از جای خالی دندان از دست رفته که ممکن است به دلیل کشیدن یا افتادن زود هنگام دندان شیری اتفاق افتاده باشد و باعث بی نظمی و مشکلات در سایر دندان ها شود
  • و…

مراقبت از دندان های کودک

مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و مصرف غذاهای سالم در محافظ و سلامت دندان های کودکان موثر است. با این حال درمان های پیشگیرانه مانند فیشورسیلانت و استفاده از فلوراید نیز وجود داد. فلوراید دندان ها را تقویت می کند و باعث مقاومت بیشتر دندان ها در برابر پوسیدگی می شود. فیشور سیلانت نیز یک لایه محافظتی است که روی سطح جونده دندان ها قرار می گیرد و مانع از پوسیدگی دندان های بچه ها می شود.

به توصیه بسیاری از دندانپزشکان، بچه ها را قبل از اینکه دچار دندان درد شوند و یک درمان دردناک دندانپزشکی را تجربه کنند به دندانپزشکی ببرید. اینگونه معمولا درمانی صورت نمی گیرد و در یک فضای مناسب فقط وضعیت سلامت دندان های بچه ها مورد بررسی قرار می گیرد و کودک خاطره ای برد و مضطربی از دندانپزشکی نخواهد داشت. و اگر درمانی هم باشد احتمالا بسیار راحت تر انجام خواهد شد.

برای مثال ممکن است یک پوسیدگی جزئی روی دندان کودک وجود داشته باشد که نیاز به عصب کشی نداشته باشد و با یک ترمیم ساده بدون درد انجام می شود. اما اگر این پوسیدگی بیشتر باشد مشکلات بیشتری مانند دندان درد، آبسه، درد کشیدن دندان یا درد عصب کشی دندان برای کودک بهمراه خواهد داشت، و اینها می توانند یک خاطره بد برای کودک باشند.