جینجیویت چیست؟ تورم و التهاب لثه ها

گفته می شود جینجیویت یا ژنژیویت نخستین مرحله از ابتلا به بیماری لثه ای می باشد. در چنین وضعیتی پلاک بر روی دندان های فرد و در خطوط لثه ایجاد می شود و امکان پاک کردن این پلاک ها با نخ دندان کشیدن و مسواک زدن دندان ها وجود ندارد. در چنین شرایطی پلاک ها بر وضعیت لثه ها و دندان های فرد اثر گذاشته و سبب بروز علائم جینجیویت می شوند.

زمانی که فردی به جینجیویت مبتلا شود، لثه هایش حساس شده و همچنین متورم می شوند و لثه ها در زمان مسواک زدن و استفاده از نخ دندان دچار خونریزی می گردند.

اگر با چنین مشکلی مواجعه هستید و فکر می کنید دچار مشکل جینجیویت شده اید توصیه می شود برای بررسی بیشتر و درمان به یک مرکز دندانپزشکی مراجعه شود. گفته می شود مراحل اولیه بیماری جینجیویت به خوبی نسبت به استفاده از نخ دندانی و مسواک زدن صحیح دندان ها و البته نسبت به معاینات منظم دندانپزشکی واکنش نشان می دهد.

توجه داشته باشید که جینجیویت یا ژنژیویت نوعی خفیف از بیماری لثه ای  می باشد که البته توجه نکردن به آن می تواند در نهایت می‌تواند اعث بروز بیماری های جدی تر دهان و لثه بشود. درباره پلاک دندان قبلا در سایت دندانپزشکی ولنجک توضیحات ارائه شده است. در موارد اینچنینی، پلاک ها سمومی تولید می کنند که می تواند باعث التهاب لثه ها و تورم و خونریزی لثه ها و در نتیجه باعث عفونی شدن و مشکلات بیشتر بشود.

همواره بهداشت دهان و دندان ها را به خوبی رعایت کرده و نسبت به پاک کردن پلاک ها از روی دندان ها توجه داشته باشید. گفته می شود اگر که پلاک دندان چند روزی روی دندان های فرد باقی بماند به ماده ای متراکم و سفت تبدیل می‌شود که به آن جرم دندان می گویند.