جراحی لثه بعد از جرم گیری

ممکن است وضعیت لثه های بیمار بهگونه باشد که بعد از جرمگیری نیاز به جراحی لثه باشد. در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد ارائه می شود.

این احتمال وجود دارد که دندانپزشک به دلایلی مانند عدم رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان ها و تحلیل رفتن لثه، بعد از انجام جرمگیری دندان، نیاز به جراحی لثه به جراحی برای فرد را ببیند. در جراحی لثه، دندانپزشک بعد از کنار زدن لثه، جرم های زیرین لثه را برداشته و سلول  های ناسالم استخوان را برداشته و سپس ناحیه عمل جراحی را شستشو داده و سپس به لثه فرم داده و به محل اولیه بخیه می زند. سپس بعد از بخیه برای محافظت از لثه بیمار، روی لثه را با خمیر مخصوص پانسمان می کند.

مطالب مرتبط: مدت زمان جرم گیری دندان چند ساعت است؟

درمان های لثه ای به ۲ دسته تقسیم می شوند. ۱- درمان های غیر جراحی لثه ۲- درمان های جراحی لثه. زمانی که جراح لثه یا پریودنتیست تشخیص بدهد که نسوج اطراف دندان های فرد ناسالم و بیمار هستند و این مشکلات با روش های درمانی غیر جراحی قابل ترمیم و بازسازی نمی باشند، ممکن است با اقدامات جدید درمانی دندانپزشکی نسبت به جراحی لثه کند. البته با پیشرفت های جدید دارو درمانی و بی حسی های موضعی و کنترل درد در برخی موارد، دندانپزشکی و جراحی لثه به روش آرامش بخش بیهوشی دهنده در اختیار درمان کنندگان می باشند.

افرادی که دارای بیماری پریودنتال یا همان بیماری ها و مشکلات لثه هستند، از خدمات دندانپزشکی بنام پریودنتیست بهره می برند. یک پریودنتیست (periodontist)، دندانپزشکی است که در جهت جلوگیری، تشخیص و درمان بیماری پریودنتال (لثه) تخصص گرفته و به مدت ۳ سال در دانشکده دندانپزشکی آموزش های ویژه تخصصی این مورد را گذرانده است.

با چکاپ های دندانپزشکی قبل از این به بیماری های لثه دچار شوید، می توانید با اطلاع به موقع از مشکلات دندان ها و لثه ها نسبت به بروز مشکلات پیشگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید