تغییر طول و شکل دندان با لمینت دندان

لمینت یا لامینت دندان، به پوشش مصنوعی سطح دندان با استفاده از پوسته های نازک بسیار شبیه به دندان های طبیعی گفته می شود. این پوسته های مصنوعی از انواع مختلفی ساخته می شوند که معروف ترین شان پورسلین و کامپوزیت رزین می باشند. همانطور که گفتیم لمینت های دندانپزشکی شبیه به دندان های طبیعی بوده و مانند دندان طبیعی می‌توانند نور را معکس کنند. لمینت های دندانی تمامی نواقص ظاهری دندان را پوشش داده و گاها هم اندازه و شکل دندان و طول دندان را تغییر می‌دهند.

برای آشنایی بیشتر با مزایای لمینت های دندانپزشکی به صفحه آشنایی با مزایای لمینت دندان مراجعه کنید.

همچنین اگر دندان هایتان را لمینت کرده اید به نکات زیر توجه داشته باشید:

۱- توجه داشته باشید که استفاده بی رویه از دهان شویه های حاوی فلوراید می تواند بر لمینت های دندانی تاثیر منفی بگذارند, اگر دندان هایتان را لمینت کرده اید برای استفاده از اینگونه مواد با دندانپزشک تان مشورتی داشته باشید.

۲- اگر دندان هایتان نیاز به جرم گیری دندانی داشته باشند, باید به دندانپزشک تان اطلاع بدهید که دندان های شما لمینت است تا جرم گیری دندان با احتیاط بیشتری انجام بشود.

۳- بعد از اینکه درمان لمینت برای دندان ها انجام شد لازم است فرد مراقبت های دهانی و دندانی لازم و همچنین توصیه های دندانپزشکی را به عمل آورد و با رعایت کردن بهداشت دهان و دندانها از آسیب دیدگی لمینت ها و دندان ها جلوگیری کند.

آشنایی با ۳ مزیت لمینت دندان

۱- روکش های لمینتی در برابر لک مقاوم می باشند.

۲- لمینت ها می توانند فرم و ظاهر طبیعی دندان را به خوبی حفظ کنند.

۳- لمینت ها شبیه به رنگ طبیعی دندان ها می باشند و همچنین می توانند برای سفیدتر نشان دادن دندان های تیره رنگ شده از لمینت ها استفاده کرد.

توضیحات بیشتر در مطلبی جداگانه که در بالای همین مطلب لینک داده ایم، ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید