تغذیه در زمان ارتودنسی (چند توصیه)

در درمان های ارتودنسی رعایت نکاتی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که لازم است متخصص ارتودنسی درباره آنها توضیحات لازم را ارائه دهد، با رعایت این موارد و توصیه های متخصص ارتودنسی می‌توانید یک درمان موفقی داشته باشید.

چند توصیه برای افرادی که برای رفع مشکلات و نامرتبی دندان هایشان از ارتودنسی استفاده کرده اند.

۱- در دوران ارتودنسی این از خوراکی ها و مواد غذایی نرم تری استفاده کنید و از خوردن خوراکی های سفت، خشک و چسبنده خودداری کنید.

۲- میوه ها یا صیفی جات سفت مانند سیب یا هویج را قبل از مصرف خرد کنید و سپس میل کنید.

۳- اگر فست فود میل می کنید، در زمان مصرف پیتزا و ساندویچ بهتر است ابتدا این خوراکی ها را به قطعات کوچکتری تقسیم کرده و یکدفعه آنها با دندانها گاز نزنید.

مطلب مرتبط: بهترین زمان برای ارتودنسی کی است؟

مصرف خوراکی های نرم تر برای کسانی که دندان ها را ارتودنسی کرده اند توصیه می شود. گفته می شود وقتی که بریس های ارتودنسی روی دندان های فرد قرار می‌گیرند، کمی حساسیت برای دندانها ایجاد می شود و در چنین وضعیتی مصرف غذاهای نرم تر انتخاب بهترین می باشد.

امروزه برای رفع نارمتبی دندان ها از انواع مختلف ارتودنسی استفاده می شود. برخی از انواع درمان های ارتودنسی ثابت می باشند و بر روی سطوح بیرونی یا درونی دندان ها قرار می گیرند و بعضی از ارتودنسی ها نیز متحرک می باشند که می توانید اطلاعات بیشتر را در این مورد را در صفحه ارتودنسی متحرک برای چیست؟ کسب کنید.

همانطور که احتمالا اطلاع دارید، هدف از درمان های ارتودنسی صاف کردن و مرتب کردن دندان های نارمتب می باشد. این روش درمانی از طریق حرکت دادن تدریجی دندان ها به موقعیت صحیح شان انجام می شود.

بعد از درمات های ارتودنسی لازم است به توصیه های متخصص ارتودنسی گوش داده و از دندان ها بخوبی مراقبت کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید