اولین مرحله و نشانه بیماری لثه

زمانی که لثه فرد دچار بیماری می شود باکتری های موجود در پلاک دندانی بر روی لبه های لثه تجمع پیدا می کنند.

نخستین مرحله بیماری لثه، التهاب لثه یا ژنژیویت نام دارد. علائم این بیماری معمولا قرمزی لبه لثه، تورم و خونریزی محدود از لثه ها است.

با رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان میتوان از بیماری لثه جلوگیری کرد.

استعمال دخانیات و کشیدن سیگار، رژیم غذایی نامتعادل و نامناسب، برای دارای مقادیر زیاد شیرینی و ترشی و استرس می تواند به تشدید این بیماری کمک کند.

خونریزی لثه ها حین غذا خوردن و نامطبوع بودن تنفس نیز از دیگر نشانه های بیماری لثه ای می باشند.

سلامت دهان و دهان ها و لثه ها را جدی بگیرید چرا که برای سلامتی انسان بسیار با اهمیت می باشند. اگر که شما چنین علائمی در لثه هایتان مشاهده می کنید با مراجعه به یک مرکز دندانپزشکی به بهبود هر چه سریعتر خود کمک نمایید.

بیماری لثه با ایجاد پلاک در زیر خط لثه شروع می‌شود. پلاک دندان، ماده چسبناک سرشار از باکتری است که می‌تواند باعث عفونت و درد لثه و استخوان‌های زیر آن شود. پلاک، ورم لثه را نیز به دنبال خواهد داشت که مقدمه ای برای انواع بیماری های دهانی و دندانی است.‌‌

به طور کلی دو نوع بیماری لثه وجود دارد:

۱- ژنژیویت

ژنژیویت یعنی التهاب لثه ها و زمانی اتفاق می افتند که لثه های دندان ها بسیار متورم و قرمز شده باشند، اغلب لثه ها متورم در زمان مسواک زدن دچار خونریزی می شوند.

۲- پریودنتیت

ژنژیویت طولانی مدت اگر درمان نشود، می تواند تبدیل به پریودنتیت شود. پریو دنتیت بر روی بافت های احاطه کننده دندان ها تاثیر می گذارد. به تدریج که بیماری بدتر می شود استخوان نگه دارنده دندان در فک کاهش می یابد و سبب لقی دندان می شود. اگر که این بیماری درمان نشود در نهایت باعث افتادن و از دست رفتن دندان می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید