التهاب لثه چیست؟ درمان، علل و علائم التهاب لثه

منظور از التهاب لثه چیست؟ وقتی از لثه های ملتهب صحبت می کنیم ، به لثه هایی که از حد معمول متورم تر شده اند، اشاره داریم. برخی از بیماران خودشان اظهار می کنند که شاهد تغییر ضخامت و حتی رنگ لثه هایشان می باشند.

علائم لثه های ملتهب

همانطور که از نام آن پیداست، آسانترین راه برای تشخیص این مشکل التهاب لثه است که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است. اگرچه علائم دیگری نیز وجود دارد که می توانید میزان بیماری را بررسی کنید.

می توان گفت که هرچه علائم بیشتری داشته باشید دامنه مشکل بیشتر است:

علائم التهاب لثه

لثه های قرمز و ملتهب
لثه های حساس که به راحتی خونریزی می کنند
لثه های تحریک شده
بوی بد دهان، گلو درد
لثه های بنفش
درد جویدن

برای حل این مشکل چه کنیم؟

مهم است که به متخصص بیماری های دهان و دندان مراجعه کنید تا آنها بتوانند این مشکل را حل کنند. برای ارزیابی وضعیت دهان ، دندان و لثه خود به یک مرکز دندانپزشکی بروید.

دلایل التهاب لثه چیست؟

عوامل زیادی وجود دارد که باعث ملتهب شدن لثه ها می شوند. به عنوان مثال، اگر یک بیماری پریودنتال وجود داشته باشد، باید بسیار مورد توجه قرار گیرد زیرا می تواند به پریودنتیت شدید مبتلا شود.

نحوه درمان التهاب لثه در خانه

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، اگر لثه های متورم دارید، از مراجعه به پریودنتیست برای درمان مشکلات لثه ای که دارید، دریغ نکنید. با این وجود، می توانید یک سری نکات را برای جلوگیری از بروز این مشکل در آینده اعمال کنید:

بعد از وعده های غذایی دندان های خود را مسواک بزنید. به یاد داشته باشید که باید این کار را به مدت دو دقیقه با خمیردندان حاوی فلوراید انجام دهید. فراموش نکنید که لثه ها و زبان خود را به آرامی مسواک بزنید. مسواک مناسب هم باید به صورت ظریف و نرم و صاف باشد.

سالم و متعادل غذا بخورید. میوه و سبزیجات را به وفور بخورید و میزان مصرف غذاهای شیرین و نوشیدنی را کاهش دهید.

مصرف دخانیات و الکل باعث تحریک لثه ها می شود و می توانند آسیب های جدی به دندان ها و لثه هایتان وارد کنند.

توجه داشته باشید که استفاده از بعضی دهانشویه ها باعث حساسیت ، ناراحتی و حتی درد می شود.

مقدار زیادی آب بنوشید، زیرا این امر به از بین بردن رسوبات غذایی و باکتری ها کمک می کند و از تشکیل پلاک جلوگیری می کند.

وقتی متوجه هرگونه تغییر در دندان یا لثه خود برای چند روز شدید، از مشورت دندانپزشک خبره دریغ نکنید . در صورت احساس ناراحتی با ما در دندانپزشکی ولنجک تماس بگیرید.

منبع مطلب : doctortoledo.es/encias-inflamadas-causas-tratamiento